Dresswatch, Dresser, Pakhorloge, Costuumklok

:disappointed: :wink:

Nomos Orion is terecht al genoemd, de Zürich vind ik minstens zo mooi. Daarnaast maakt Longines mooie dresswatches en kun je voor een lager budget ook bij Montblanc en Christopher Ward aardig terecht.

Piaget maakt ook wel aardige dingen trouwens.

2 likes

Ik snap waar je vandaan komt maar om nou de advocatuur als voorbeeld te noemen, bankiers was een beter voorbeeld geweest :joy:

Excuus TS voor mijn onzin in je topic.

1 like

Een Rolex voelt ook niet zo goed bij mijn werk. Die is in 1 week van mint naar niet zo mint meer :slight_smile:
Van mij part loopt de bankdirecteur met een Hello Kitty chronograaf om zijn pols, mijn zegen heeft die. Enkel zou ik de man niet erg serieus nemen :wink:

De TS zit in de advocatuur als ik het goed heb begrepen :wink:

1 like

:joy::joy:

Die Nomossen (klopt dat zo?) zijn erg moo!
Vintage Omega en Meistersinger nog mooier.
Vond de Petit Prince altijd een plaatje maar vraag me af of hij dresser genoeg is.

Beroepsgroep heeft er wel iets mee van doen. Hoewel je er tegenwoordig met tattoos op je handen in terecht kunt komen. Dus zowel @Alex1972 als @Da_Watcher hebben gelijk.
Ik zoek een nette zakelijke uitstraling, ingetogen klasse, maar toch een super mooi horloge.

Of zoals @Jaroen zegt: op de uitkijk gaan voor een super nette betrouwbare Constellation.

Erg bedankt voor de tips en ik ga ook eens googlen op wat @Chopin aandraagt.

4 likes

Onder de € 500,00? Seiko SARB003?

Ik zou zeggen: Junghans! Max Bill, maar Meister is ook goed. Prijzen tussen € 500 voor een quartz uitvoering en richting de € 1000 voor een automaat (voor € 1.k+ heb je ook een max bill chrono. Ik weet dat een chrono geen dresser is maar die van Junghans is zo subtiel…

Maar in deze prijsklasse zou een Nomos Tangente ook echt niet misstaan:

Stapje hoger ben ik erg gescharmeerd van Tag Heuer:

Nog een stapje hoger?
Omega Aqua Terra?

Wil je over de € 6.000,- uitgeven?

10 likes

Deze is ook erg fraai en 200m WR dus lekker multifunctioneel

5 likes

Meh. Als je 500 dropt voor een dressy Seiko neem dan een King Seiko. Dat is echt een heel veel mooier horloge. Een SARB komt niet eens in de buurt. Ook een Lord-Matic is imo al een veel mooier horloge.

1 like

Het juiste horloge lijkt me nu niet direct onder ‘ethiek’ te vallen. Sowieso is de advocatuur een twijfelachtige branche als het over ethiek gaat :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:

@mr_brakke Het meervoud is Nomoi maar ik denk dat niemand er echt over valt, zoveel weet ik niet over Nomos maar lijkt me dat ze zelf geen Griekse associaties leggen.

4 likes

Daar zou ik dus geen zaken mee doen en een ander zoeken

:thumbsup:

Tja tenzij hij /zij zo goed is dat hij /zij zich dat kan veroorloven en dan mis je een goede advocaat. Maar ik snap je wel hoor, ik heb tattoos en ik zou er ook even van schrikken.

1 like

Ik heb niets tegen tattoo’s of mensen met tattoo’s.
Maar bij bepaalde functies vind ik het niet passen(d). Neem nou die geweldige sterrenchefs die het goddelijkste eten maken. Als ik die op tv wat klaar zie maken lijkt me dat erg lekker alleen denk ik dan steeds, die heeft zijn handen niet gewassen. Gaat misschien nergens over maar ik zou niet lekker meer eten.

1 like

Junghans nog nooiit serieus overwogen.
Seiko vind ik behalve Grand Seiko te Seiko (niet mis mee maar niet wat ik zoek)
Die Tag Heuer … echt onverwacht mooi !

1 like

Wat denk je hiervan:

Hamilton intramatic

Of n Hamilton jazzmaster day date

Of n Seiko cocktail??

4 likes

Waarom? Zonde. Horloges zijn er om gedragen te worden.

Volgens mij heb je die dus al. Dragen dat ding!

2 likes

We zijn eruit! Slotje :joy:

Maar even serieus, draag lekker die Cellini meer dresser dan dat kan je niet hebben.

1 like

Als Obama een cellini mag dragen, mag jij dat toch ook wel? Mr_brakke Obama

Kan best… Een Cellini herkennen de meesten toch niet als Rolex. Degene die het wel doen, zijn medeliefhebbers en rekenen je er niet op af.

3 likes

Mag ik daar nog twee opties aan toe voegen? De Zenith Elite Centre Seconds of Ultra Thin en wat goedkoper (of juist met een mooie complicatie) Frederique Constant.

1 like

Vintage omega -seamaster of constellation- zou mijn keuze zijn. Ik beoefen hetzelfde beroep als @mr_brakke dus ik kan het weten :wink:

Hier mijn 2 constellations en 1 seamaster:


Maar draag de rest van de collectie ook gewoon wanneer ik zin heb, pak of geen pak :wink:

15 likes