Dresswatch, Dresser, Pakhorloge, Costuumklok

Allemachtig. Dat duurde wel heeeeeeel lang. Kun je nagaan hoeveel mensen hier in die dingen thuis zijn :joy:. Ik zal het volgende paasei iets makkelijker maken. Beloofd.

Sureā€¦:joy:

2 likes

Ach, jullie bakkeleien over de spelling van Nietzscheā€™s naam. Ik neem de moeite om 'm te begrijpen.

Ohne Musik wƤre das Leben ein Irrtum, zei hij al in SprĆ¼che und Pfeile. En dat was losjes geĆÆnspireerd door Schopenhauerā€™s muziekliefhebberij. Want ja, wie Nietzsche wil vatten moet bij ome Arthur aankloppen.

Der Komponist offenbart das innerste Wesen der Welt und spricht die tiefste Weisheit aus, in einer Sprache, die seine Vernunft nicht versteht.

Op die vrolijke noot:

1 like

Het volstrekt onnodig aanroepen van de Voorzienigheid en dat ook nog eens in combinatie met superbia en acedia.
Arme opvoeders, het lijkt paarlen voor de zwijnen geweest te zijn.

2 likes

1 like

Oeh!

Multmiljonair Bram van Leeuwen aka ā€œPrince the Lignacā€ (zelf gekochte titel maar dat terzijde) op zijn superjacht The New Horizon"! :sunglasses:

Hij had als bedienden en voor de huishouding iets van 20 Thaise knappe jongens op die boot (niet op de foto) en is daarmee een lichtend voorbeeld! :smirk:

P.s schiet het al op met die Connie??? :slight_smile:

1 like

Ja, ik had ook een foto gezien van een bruine Bram tussen zijn Thaise boys, maar vond dat een beetje teveel eer voor onze huis dandy.

En on topic: die Connie heb ik even uitgesteld omdat een mooie tenminste ā‚¬ 1 K. wordt en ik voor een verjaardagscadeau voor mezelf aan iets goejekopers denk. Connie is daarnaast een serieuze aanslag op het graal-budget.

Ook even on-topic (sorry jongens :slight_smile: ) Toch nog een keer de Intra-matic onder de aandacht (voor de 3e keer in dit draadje, maar hij is zo mooi, hĆØ Ide @anon50762135EV?). En nog niet hier genoemd: wat vind je van een Visodate? Zou binnen je budget moeten passen, is dressy genoeg, maar ook net wat sportiever dan het strakke Bauhaus-spul. En heeft meer vintage smoel maar zonder de zorgen.

2 likes

Nu bestaan superbia en acedia de facto niet in het Nederlands. De facto overigens de facto weer wel, voor degenen die dit op willen zoeken.

Bedoelde je wellicht trots en achteloosheid?

hoogmoed en gemakszucht denk ik

1 like

Of zo u wilt :ijdelheid en luiheid
De benaming refereert aan de 7 hoofdzonden.
Tegenwoordig zou men het wellicht arrogantie en gebrek aan zelfreflectie noemen.

Daar heb je de crux te pakken, want zittende op mijn canapĆ© besefte ik ten volle dat ik na het obligate pecuniam non olet en het veelbesproken luctor et emergo al vlot aan het einde van mā€™n Latijn ben.

4 likes

Quod licet iovi, non licet bovi lijkt mij meer van toepassing

De Ć©Ć©n zā€™n zonde is de ander zā€™n hobby.

Als ethische hedonist hou ik me niet zo bezig met de morele perikelen der christenen of andere groepen religieus ingestelden wiens definitie van zondigheid uit boeken van voor de uitvinding van de penicilline en de koelkast komt.

Vergeef me dus voor mijn gebrekkige referentiekader. :slight_smile:

1 like

Huh?

2 likes

Is er toevallig al iemand die een lexicon bijhoudt van @Fate_Amenable_To_Changeā€™s beste quotes? Hij heeft mij de vrijdag weer bijzonder goed doorgeholpen, waarvoor dank!

Goed weekend!

2 likes

Ach, een Duitstalige filosoof meer of minderā€¦ De gemiddelde Nederlandstalige kan al geen dt-regel meer toepassen, zo bouw je tolerantie op :smile:

2 likes

Een aantal van de bovenstaande comments lezen op dezelfde manier weg :upside_down:

2 likes