Dresswatch, Dresser, Pakhorloge, Costuumklok

3 likes

Een Nomos zal hem goed staan!

1 like

Ik ben grootgebracht met Gaudƭ, Chopin, Nietsche en Rafaƫl. Daarna is het bergafwaarts gegaan.

Heden ten dage kan ik ternauwernood mijn mannetje staan in mijn talrijke en duizelingwekkende gesprekken met HF intellectueel en filosoof @Fate_Amenable_To_Change. Tenminste, als ik hem voldoende biertjes geef.

als dat dan geaard zou hebben, zou je je er niet op laten voorstaan.

wat had ik dan moeten doen, zeggen dat ik ben opgegroeid met Ronnie Tober, de Londense bus van Ikea en RTL Boulevard?

1 like

Mā€™n voorhoofd: Wat donsjes hier en daar, maar niet genoeg om irritatie te veroorzaken. :slight_smile:

Ook ik ben in mā€™n jeugd geconfronteerd met hem, Donatello, Michelangelo en Leonardo.

De laatste keer liet ik mā€™n bril in de stad slingeren en onthield ik de naam van je pilsje niet eens in die vijf stappen die ik richting de barman moest doen.

Pfffff.

2 likes

Ronnie Tober !! ik zie nu pas de gelijkenis !

en tjaā€¦ Rafaelā€¦
een bekende schilder heeft voor mij de Tempi Madonna in olieverf gereproduceerd en die hangt in mijn huiskamer. Voor op kantoor heeft ze voor mij de Ognissanti Madonna van Giotto geschilderd.

1 like

whoehahahahaā€¦ OMGā€¦ sorryā€¦ sorry sorryā€¦

ja die ken ik, mooie machine ehhhā€¦ bella machina

1 like

Deze Rafael zeker?

2 likes

Ik moet zeggen dat ik weer smakelijk een on-topic - off-topic-gaand topic heb zitten lezen. Wat een geweldige discusie weer. :smile:

Maar ik ben het volledig eens met @Fate_Amenable_To_Change voor zover het een Nomos betreft. Ook ik ben bijkans op een trekker geboren, wandel rond op operationeel, tactisch en strategisch niveau binnen commerciĆ«le organisaties en de rijksambtenarij, casual en in pak. Val somtijds nog steeds in de in de categorie boer, maar een Nomos Orion kan wel overal bij. Maakt echt niet uit, staat nagenoeg altijd en niemand die er een probleem mee heeft of 'ie in de categorie ā€œduurdereā€ horloges valt.

@pedram, overigens weer verrassend hoe mensen tegen horloges en functies aankijken. Vandaag de briljante reactie op de Grand Seiko: Je draagt ook niet naar wat je tarief is. gewoon een ā€œseikootjeā€. Best leuk hoor. Leuk als mensen altijd gewoon blijven. :joy:

Mijn 2 centen. :wink:

5 likes

En zou ie Nietzsche juist gespeld hebben :wink:

1 like

Flinke maat band. :joy:

Qua Rafaƫl en Nietzsche durf ik hem makkelijk aan @BH_ maar qua stijl en horloges ben ik bang dat @anon50762135EV meer in zijn pink heeft dan ik in mijn hele mars.

2 likes

Eens :thumbsup:

En geheel zonder stijl keil ik gewoon wat olie op de discussie over smaak en stijl :slight_smile:
Dit zijn mijn 2 centen:
Cent 1 Ik vind Nomos niets
Cent 2 Ik heb met bauhaus niets
Maakt mij dit nu smaakloos, stijlloos, beiden, of kansloos?

2 likes

Oh wow. Ik heb een zut koeien, door een plaatselijke kledingwinkelier op doek gesmakt in olieverf, met raar perspectief en nog vreeemdere kleuren in de woonkamer hangen.

De werken die jij noemt zijn meer high-brow, maar ik zou ze nooit in mā€™n omgeving hangen. Maar ja, als boerenlul ben ik sowieso niet echt van de schilderkunst.

Een cartier-bressonnetje, dat zou nog wel eens cool zijn in de woonkamer. Goede fotografie is tof.

1 like

Radeloos, redeloos en reddeloos misschien. :slight_smile:

2 likes

Ben dol op aanbeden kunst, liefst hele vroege renaissance.
Niet omdat ik het mooi vind, maar omdat het wat met me doet.
De dames aan de muur houden mij in het spoor :slight_smile:

Ik heb het topic gelezen, met plezier overigens :smile:
En in dit topic omschrijven jij en enkele reaguurders zichzelf o.a. als mannelijk of stijlvol. Wat ook nog deels is aangevuld met blote bipsen, lichaamshouding, voorhoofd, wangetjes, harig en donsig. O ja en dan ook nog allemaal met stijl. :blush:

Het antwoord is dus nee. Dit is een kronkel waar ik niets mee kan en liever niet aan pulk.
JMHO :smile:

Edit: On-topic Ik vind bauhaus niets :wink: