Dresswatch, Dresser, Pakhorloge, Costuumklok

Was dat maar waar.
Ik word nog verliefd op ieder horloge dat ik aanschaf en ik ben absoluut geen verkoper.

Ik vind die constellation niet gek. ook niet duur.

Je ziet wel dat er een reinigingspoging is gedaan op de wijzerplaat. Voor koop zou ik graag een macro willen zien van de tekst (de T in ‘chronometer’ lijkt een rare serif te hebben, maar kan vervorming zijn).

Maar al met al niet duur.

Persoonlijk zou ik er 2-300 bijdoen en een écht perfecte kopen.

1 like

Overigens vind ik momenteel de UG Polerouters erg hoog scoren op de dresswatch ladder. De microtor modellen zijn ook erg platte horloges.

Ietsiepietsie voordeliger wellicht dan een Constellation ook.

1 like

Tja… maar wat is dan een ECHT mooie… ?
Voor duizend piek heb je een echt mooie ?

Deze had ik voor rond (erboven en eronder, ±€100) de €1000

2 likes

Pfff. Hoor ik je daar nu zeggen dat je je in je mannelijkheid bedreigd voelt als je iets bauhaus om de pols hebt? Wat is een “mannelijk” horloge precies dan?

En wat heeft pedant er in godesnaam mee te maken? Gaat het om de definitie “boekenwijs”? Of “verwaand”? Wat is er pedant aan een Nomos? Het zijn juist ingetogen en discrete horloges, simpel van functie.

2 likes

Nee hoor… maar ik ben redelijk van de gestampte pot en vind mezelf behoorlijk mannelijk
Nomos is een wel heel erg stijlvol horloge dat mogelijk beter tot zijn recht komt bij mannen die van nature iets meer stijlvol zijn dan ik. Vrouwelijk en pedant zijn in dat kader mogelijk verkeerd op te vatten adjectieven maar ik kon zo snel niets beters bedenken.

Ik bedoelde het volgende.

Als ik er mee zou rondlopen zou het voor mij kunnen voelen als: kijk mij eens stijlvol wezen terwijl ik dat nog helemaal iet zo ben (pedant).
Misschien als ik een paar jaar verder ben en mogelijk van nature iets stijlvoller ben geworden ga ik aan de Nomoi. Mogelijk zelfs al eerder. Ik noemde het allee als nadeel.

En mannelijk is - in deze tijd van genderneutraliteit - een lastige.
Maar ja, een genderneutraal lekker wijf bestaat natuurlijk ook niet net zo min als een genderneutraal mannelijk horloge.

1 like

hahaha, foto!

1 like

Als ik jou was zou ik er een verkopen

ze hebben net de lunch er in zitten… lijkt me geen goed idee.

2 likes

Heb ze allebei niet meer.

Eentje was gedibst op OF (diegene die ik net voor was met de aankoop) en die is voor hetzelfde bedrag naar die dibsende co-OF-er gegaan en de ander hier: https://omegaforums.net/threads/omega-constellation-pie-pan.42313/

Gelukkig hebben wij Google.

1 like

Gefeliciteerd. Als je mannelijk bent heb je zwaardere gezichtsbeharing dan veel vrouwen, iets meer spiermassa en ben je iets groter. Wellicht ook uitwendige geslachtsorganen in plaats van inwendige, en ben je verder mentaal OK met die staat van je lichaam.

Maar je hebt mazzel. Zo ben ik een 42 jarige man met een zich terugtrekkende haargrens, een redelijk volle baard en een lichaamsbouw en bewegingspatroon wat niet alleen “man” signaleert, maar wellicht zelfs lompe boer.

Ik kan je verzekeren dat mijn Nomos zowel bij een pak met lederen schoenen werkt, alsook bij de korte broek, het onderhemd en de blote pootjes. Of wellicht de sneakers en de grofgebreide trui.

Overigens vind mijn partner mij mannelijker (en veel lekkerder) wanneer ik er “stijlvol” bijloop dan wanneer ik er als een “mannelijke” werkloze clochard uitzie.

Met of zonder Nomos doet niet ter zake. :slight_smile:

Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar het is een interessante kronkel om aan te pulken.

2 likes

dat maakt mij bedroefd, het is immers maar twee dagen per jaar Kerst :cry:

ik neem aan dat je zaterdag gewoon in een iets te wijde Gardeur ribbroek, verwassen State of Art polo en op je Mephisto’s ten tonele verschijnt in het visrestaurant? anders herken ik je niet :sunglasses:

3 likes

Maak je niet te sappel: ze vindt de blote bips ook goed te pruimen, en die is dagelijks gewoon in bed te vinden. Wel altijd met een horloge om, want die doe ik niet af. :slight_smile:

Nja, ik zat meer te denken aan m’n Havaiana’s, m’n Muchachomalo’s en een Badjas. Het is warm voor de tijd van het jaar.

1 like

too much detail…

3 likes

Nomos vind ik prachtig !! Maar ik ben er mogelijk nog niet klaar voor, mogelijk ook wel. Niets meer en niets minder. Hartverwarmend hoe jij het voor dit merk opneemt !

enneh qua mannelijk

zo harig als je voorhoofd of als je wangen ?

Geeft niks mr_brakke; pendant is ook altijd het eerste woord wat mij te binnen schiet als ik niet snel iets beters kan bedenken. Voor een erudiete man als jij vind ik “vrouwelijk” dan wel erg ver gezocht.

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Zelf draag ik een Nomos en die past prima bij mij. Een Breitling zou mij minder snel staan.

Lijkt me stug dat je in zo’n korte tijd van nature stijlvol(ler) wordt… Maar een Nomos helpt altijd :wink:

1 like

precies

wie als boerenpummel geboren wordt, wordt nooit een operazanger

1 like

volgens mij ben jij toch redelijk opgedroogd Ide of heb je er nog steeds last van ?

1 like