Dresswatch gezocht

Het forum staat er vol mee. Maar ik mis toch weer een dresswatch in mijn collectie. Soms is het gewoon fijn om een anoniem horloge te hebben, wel met stijl wat mij betreft. Het hoeft dan ook niet volledig te voldoen aan de definitie van een dresswatch (thin, simple and plain), maar een aantal merken vallen gewoon af omdat die in sommige gelegenheden niet gewaardeerd worden.

Waarom dit topic? Omdat ik benieuwd ben naar jullie suggesties. Wat ik zoek:

  • 38-tot 41mm
  • budget tot 2k (hoeft niet op!)
  • met datum
  • op leer uiteraard

Wat zoek ik niet? Skagen, Nomos etc is voor mij te saai. Het mag wel iets meer body hebben. Dan eerder een tissot herritage viso.

1 like


Ik heb deze altijd wel mooi gevonden als degelijke dresswatch.
Retailprijs is 1400 euro en daarvoor krijg je een prima uurwerk terug, misschien is zelfs nog iets vergelijkbaars tweedehands te krijgen. Mooi detail vond ik altijd de kleine secondewijzer en het goudkleurige opgelegde logo.
Wat is je stijl? Modern of wat klassieker? Nadeel: gespsluiting, dus de banden slijten wat sneller.
**Net als de Tissot is dit ook een heritage met een leuke geschiedenis

13 likes

Nomos te saai…ok toch help ik je:

  • Longines flagship heritage
  • Oris artelier pointer date
2 likes

Misschien is de Conquest ook nog een goeie van Longines dan, de simpelere Master Collections kan ook, maar die gaan aan de bovenkant van het budget zitten. Longines is wel prima bang for buck.

Vintage omega constellation pie pan of een universal Genève polerouter. Iets kleiner, maar ach. Heel gave nette horloges voor dat budget :sunglasses:

En qua moderne horloges, neem eens een kijk naar een Grand Seiko quartz of een Seiko SARX055

8 likes

Grand Seiko SBGV225, en dan op leer.

Zeker leuk. Of een mooie Le Locle! Die zijn ontzettend mooi.

Ik zou 100 procent voor een Omega pie pan gaan:

12 likes

Deze Longines misschien iets voor je?

Meer info:

9 likes

Frederique Contstant
Longines
Baume & Mercier Classima

Een prachtig horloge dat ik zeker kan waarderen, maar niet voor mij weggelegd, sorry;)

1 like

Deze lijken teveel op mijn mc met moonphase l267348783. Nog iets simpeler;)

1 like

Misschien een aparte wending, maar wat vind je van Meistersinger? Lijkt me onaannemelijk dat nu al iets vergelijkbaars in je collectie zit :wink:

Hahaha…, weer een reden om te uploaden…
Of valt deze Seiko niet onder de dresser?


Presage automaat

7 likes

De classima is inderdaad wel wat… die was ik even vergeten.

Nee die zit er zeker nog niet in.

De Certina DS1 Powermatic 80 wellicht?

7 likes

Laat ik die nou net verkocht hebben🙈

De max bill.

Ik heb hem op milanese, maar hij is er ook op leer.

2 likes

Voor mij dresser genoeg!