Dresswatch gezocht

Say whut,

Wat was daarvoor je reden? Toch niet je ding?

1 like

Soms wil je ruimte maken voor wat nieuws en begint het achteraf weer te kriebelen… sommige noemen het flipperen, mijn vrouw wispelturig…

1 like

:joy::joy:

Klinkt wel heel oud🙈

Hamilton Intra-matic 38 mm op leer.

5 likes

Junghans Meister Classic

Hoewel er ook een maanfase variant is, is deze meer een dresswatch. Met bol glas. Heb hem een paar keer langs zien komen op dit forum en dacht er meteen aan bij deze specificaties.

2 likes

Nog 2 mooie ideeën, binnen de 2k

Misschien goed om te melden dat evt tweedehands/gebruikt binnen budget ook prima is. De montblanc uit het blauwe draadje sprak me ook al aan;)

Zijn die gelegenheden dan niet te vermijden?
Of wil je juist datgene kopen en dragen wat bij dergelijke gelegenheden in de smaak valt?

Deze begrijp ik niet hoor, maar of ik zou dan niet naar die gelegenheden gaan, of je doet gewoon helemaal geen horloge om.

1 like

:point_up_2:die Mont-Blanc net boven je laatste post is mooiii

1 like

1 like

Helaas is het onderdeel van mijn werk. Dus nee niet te vermijden. Het gaat niet om smaak maar om de uitstraling die soms tegenwerkt. Een rolex straalt bij her grote publiek nou eenmaal wat anders uit dan een dresswatch. Een beetje zoals Wilders met zijn rolex veel kritiek te verduren kreeg.

Ik spreek mezelf misschien wat tegen, maar is dit dresswatch genoeg?:wink:

2 likes

Omdat de 2k niet op hoeft

Dan heb je nog genoeg over voor het volgende ideetje :wink:

5 likes

Ik ben heel benieuwd ik welke sferen je dan bevind.

1 like

@Tailyn als je het klassiek/correct wil aanpakken met een dresswatch, dan zo min mogelijk complicaties.
Het liefst geen datum-venster zelfs, en hoewel je geposte Tudor best een net klokkie is, vind ik hem nog best dikkig voor een dresswatch. Maar goed, mijn smaak neigt naar slank, mid-century modern, als 't op dress watches aankomt. Dus die Hamilton Intramatic in 38mm is een hele mooie, waarbij het subtiele datumvenster ook nog eens voor symmetrie zorgt (op de ‘6’ ipv de ‘3’ ).

Diverse topics staan vol met prachtige JLC’s, VC’s etc, dus kijk gerust effe rond om een beetje te bepalen wat je smaak is.
Maar zoals anderen al aangeven, ik ben benieuwd wat voor kringen dat dan zijn, waarbij het dragen van een Rolex als faux-pas wordt gezien.
De Subs daargelaten, vind ik dit toch echt geen verkeerde dress watch:
afbeelding
En de Precision van Rolex zitten ook paar mooie tussen.

1 like

Hoe heet dit model en wat kost deze nieuw/gebruikt?

Tudor glamour (56000 volgens mij). Tweedehands rond de 1500€

1 like

Op mijn werk ga ik liever niet te diep in. Maar hopelijk zegt de bouwfraude je wat. Misschien hebben andere er minder moeite mee, maar ik pas er soms liever voor en draag dan liever wat anoniemers.

1 like