Dresswatch only

3 likes

Uit de jaren 50 is altijd goed. Geen overdadig design, gewoon een duidelijk horloge.

2 likes

Ja dank je blijft nog steeds leuk om naar te kijken.

4 likes

Crosspost

Poll: Wat is jouw favoriete kleur voor een dressy horloge?

1 like

Deze uit 1963 weer terug na reparatie onze Inge uit GB…

3 likes

2 likes

3 likes

Mn Enige Echte Dresswatch.

Daini Seiko Chariot tweehander met onder de kap het handwinder highbeat caliber 2220

Ook een van weinige dresswatches op het forum want velen weten niet hoe het heurt en komen met, nou ja ander soortig spul aanzetten. :wink:

6 likes

Ik loop weer te twijfelen tussen mijn twee klassiekers die me de prijs waard zijn…

In goud vind ik de montblanc veel mooier, maar de junghans in pvd is betaalbaar… maar krast dat niet?

4 likes

Als je cijfers OK vindt, de MB.

En wachten op de Angelier?

1 like

Mooie Montblanc! Wat is de referentie?

Goud is zeker krasgevoelig, misschien nog wel meer dan pvd, maar ik neem aan dat je zo’n horloge niet omdoet als je je huis gaat verbouwen, dus dan maakt het niet uit.
Je zegt dat je de gouden Montblanc veel mooier vindt dan de goudkleurige Junghans; is de keus dan al eigenlijk niet gemaakt? De kwestie is dan alleen nog of je het verschil in prijs er voor over hebt.
Succes met je keuze! Ben benieuwd welke het wordt.

Beide modellen bedienen zich van (te) kleine calibertjes.
Die extra spacer is, vind ik, niet mooi.
Bij de Junghans zie je het een de wijzerplaatzijde direct door het PS-register dat tegen de centrale as aan schurkt.
De tweehander laat het, aan de voorzijde niet zien maar die heeft dan weer geen secondenwijzer….

Daarom

Te kleine kaliber is het enige dat me al jaren van de junghans weghoudt. De achterzijde stoort me niet, maar de positie van de KS vooraan stoort me net heel erg.

Het krassen ging me meer om de pvd versie. Ik ben altijd bang dat dat krast en dan staal bloot komt.
Of is dat een beetje zoals de titaniumnitride coating op een motorvork? Die kan wel tegen wat…

De angelier is heel mooi, maar heeft voor mij hele sterke baltic MR vibes. Die vind ik ook heel mooi, maar dat is met zijn breguet numerals en iets minder ‘extra platheid’ een heel andere sfeer van horloge voor mij. Meer versierd, zeg maar.

1 like

MONTBLANC HÉRITAGE CHRONOMÉTRIE ULTRA SLIM

https://www.montblanc.com/fr-fr/montres-bracelets_cod1647597301168090.html

De hoofdletters komen van de montblanc site zelf, ik heb weinig zin om het over te typen :joy:

1 like

Heb hetzelfde met mn Portugieser maar de afwisseling is toch wel lekker…:blush:

2 likes

Dat is dan ook een heel mooi horloge.

1 like

4 likes