Volgende maand vier ik mijn verloving met een verlovingsfeest, speciaal voor deze gelegenheid heb ik circa €1500 budget om een mooi horloge uit te zoeken voor onder mijn zwart pak.
Het een en ander al tegengekomen, zoals een L2.330.4.93.0 Longines Heritage Classic 38mm die bij Schaap te koop stond binnen budget.
Zelf ben ik ook fan van een Dolcevita en vergelijkbare kasten zoals Cartier Tank, de Santos en JLC Reverso.
Ik ben op zoek naar iets wat binnen het budget past, hooguit €1700, liefst met box en papers, pre-owned is ook een optie maar wel snel beschikbaar.
Geen horloge op een trouwfeest. Bespaart je €1500 die je opzij kan zetten voor de JLC en de aankoop van een snack en je voldoet gelijk aan de etiquette.
Mocht je mijn advies terzijde schuiven, Echo/Neutra Rivanero.
Ik denk dat een horloge kan. Het moet dan wel het beeld compleet maken in plaats van in het middelpunt staan. Een zwart pak. Weet je de kleur van je overhemd al? Ik zeg Romeinse fonts op een tank. Witte wijzerplaat. Bandje afgestemd op overhemd. Zoiets?
Zwart pak met wit overhemd en zwarte das, dus elke kleur band zou technisch mogelijk zijn. Is ook een feest ter ere van de verloving, en nog niet de bruiloft, dus is niet persé een No Go om een horloge te dragen lijkt mij.
Het dragen van een (mooi) horloge als sieraad is heel wat anders dan het je druk maken over de tijd. Ongepast is pas dat bruilofstgasten op hun telefoon gaan zitten staren.
We mogen het met elkaar oneens zijn hoor, het is geen wet van Meden en Perzen. Ik vind het meer stijlvol om zonder horloge op een bruiloft te staan dan met een heel stijlvol horloge, ook een beetje iykyk. Maar you do you en TS does TS hoop ik.
Binnen 4 werkdagen op je stoep toch? Ik zou de gok durven nemen want ik vind 'm geweldig. Volgens mij hebben ze al busladingen van die dingen verkocht en ik zie er nooit eentje tweedehands voorbij komen en dat is altijd wel een goede indicatie.
Daar twijfel ik aan. Ik denk eerlijk gezegd dat juist heel weinig hier goed bij gaat. Enkel een zwarte band. Maar neem geen stijladvies van mij aan.