Dresswatch voor verlovingsfeest gezocht

Hi leden,

Volgende maand vier ik mijn verloving met een verlovingsfeest, speciaal voor deze gelegenheid heb ik circa €1500 budget om een mooi horloge uit te zoeken voor onder mijn zwart pak.

Het een en ander al tegengekomen, zoals een L2.330.4.93.0 Longines Heritage Classic 38mm die bij Schaap te koop stond binnen budget.

Zelf ben ik ook fan van een Dolcevita en vergelijkbare kasten zoals Cartier Tank, de Santos en JLC Reverso.

Ik ben op zoek naar iets wat binnen het budget past, hooguit €1700, liefst met box en papers, pre-owned is ook een optie maar wel snel beschikbaar.

Iemand aanraders? Alvast bedankt
Fez

2 likes

Geen horloge op een trouwfeest. Bespaart je €1500 die je opzij kan zetten voor de JLC en de aankoop van een snack en je voldoet gelijk aan de etiquette.

Mocht je mijn advies terzijde schuiven, Echo/Neutra Rivanero.

17 likes

Prachtige specs, alleen… Die merknaam en dat fantasieloze font.

Eens, tijd speelt geen rol en je horloge ook niet. Het gaat om je toekomstige vrouw.

Juist leuk

Oeh…da’ s tamelijk achterhaald, niet? Zelfs William Hanson vindt dat dat inmiddels kan.

1 like

De Hamilton Boulton, wellicht?

12 likes

Ik ken deze meneer niet. Maar ik vind de achterliggende gedachte dat het ongepast is om op zo’n dag je druk te maken over de tijd prijzenswaardig.

Lekker een horloge dragen. Welk ander sierraad kan een man dragen in zo’n setting?

PS. Hopen dat ze ja zegt :wink:

3 likes

Frederique Constant Carree

1 like

Mss niet de gewenste kastvorm.

Gebruikt moet die te vinden zijn voor je budget.

Komt die weer hoor. :grimacing:

Nomos Orion 35 mm

4 likes

Compromis: Draag hem, maar zet hem de hele avond stil op 10 voor 10.

1 like

Ik denk dat een horloge kan. Het moet dan wel het beeld compleet maken in plaats van in het middelpunt staan. Een zwart pak. Weet je de kleur van je overhemd al? Ik zeg Romeinse fonts op een tank. Witte wijzerplaat. Bandje afgestemd op overhemd. Zoiets?

Zwart pak met wit overhemd en zwarte das, dus elke kleur band zou technisch mogelijk zijn. Is ook een feest ter ere van de verloving, en nog niet de bruiloft, dus is niet persé een No Go om een horloge te dragen lijkt mij.

1 like

Heb ik eerder ook al bekeken, alleen geen AD in Nederland en stap binnen 2 weken op het vliegtuig naar de locatie…

Een 1926 lijkt me volledig op z’n plek

2 likes

Een zwart pak voor een verloving?

2 likes

Het dragen van een (mooi) horloge als sieraad is heel wat anders dan het je druk maken over de tijd. Ongepast is pas dat bruilofstgasten op hun telefoon gaan zitten staren.

:thinking:

…dat vroeg ik me ook al af… :sweat_smile:

4 likes

We mogen het met elkaar oneens zijn hoor, het is geen wet van Meden en Perzen. Ik vind het meer stijlvol om zonder horloge op een bruiloft te staan dan met een heel stijlvol horloge, ook een beetje iykyk. Maar you do you en TS does TS hoop ik.

Binnen 4 werkdagen op je stoep toch? Ik zou de gok durven nemen want ik vind 'm geweldig. Volgens mij hebben ze al busladingen van die dingen verkocht en ik zie er nooit eentje tweedehands voorbij komen en dat is altijd wel een goede indicatie.

Daar twijfel ik aan. Ik denk eerlijk gezegd dat juist heel weinig hier goed bij gaat. Enkel een zwarte band. Maar neem geen stijladvies van mij aan.

1 like

Ja, zelf anderhalve maand geleden een Echo/Neutra besteld en die was binnen drie dagen in huis.

2 likes

Iets van Grand Seiko?

1 like