Niet verder over nadenken. Gewoon doen staat gewoon super onder een pak.
Edit. Voor meer Longines’ zie mijn avatar.

Frederique Constant Classic ?
Alleen dan niet met deze band. Vroeger zat er een betere band op.
nog steeds geen bruiloft maar een verlovingsfeest
Oké, even de regel dan voor de vorm: etiquette dicteert dat bij avondkleding zoals rok of smoking het niet gepast is een horloge te dragen. In dit geval geeft TS aan geen van beide te dragen tenzij hij met zwartpak/zwarte das black tie bedoelt.
Kanttekeningen:
Check. Ik zeg we have a winner
Voor een budget tot € 1.500,- zou ik inderdaad bij Frederique Constant kijken.
Tissot heeft ook wel wat leuke modellen binnen dit budget.
Een Seiko Pressage kan ook een leuke optie zijn.
Alvast gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!
Even uit nieuwsgierigheid, is het verlovingsfeest vanuit een bepaalde cultuur of geloof ofzo of gewoon zomaar?
Momenteel zo’n € 1.800 via Chrono24.
Joehoe!
Rok en smoking geen horloge. Huwelijk ook niet. Idealiter in jacquet, dan is hier geen discussie over.
Tudor Royal in het zwart
Flauwe, bekrompen discussie zonder argumentatie, omdat er simpelweg (buiten “ik ben verheven want ik vind dat het niet hoort”) geen argument is.
Op jouw verloving dwingt niemand je een horloge te dragen.
TS wil een horloge dragen op z’n verlovingsfeest, en dat waarschijnlijk als een aandenken daaraan beschouwen. Laat ‘m lekker en help met suggesties.
Er zijn tientallen mooie dressers in die range, die perfect ok zijn op zo’n gebeurtenis.
De E/N en de longines hierboven zijn prachtige voorbeelden.
Dennison en Baltic hebben voor de helft van dat budget ook mooie modellen.
Helemaal niet want ik zeg dat TS lekker moet doen wat ie wilt. Ik hou van wat klassiek decorum en zou daarom geen horloge prefereren. Geen horloge is ook een suggestie. Je reactie is trouwens wel precies waarom ik van wat decorum hou.
Als je m’n eerste post had gelezen, had je gezien dat ik ‘m een bemmende suggestie heb gedaan. Een betere dan jij want
Is in de categorie “doe maar een frisje”.
Het is toch geen begrafenis?
Steek die vijftienhonderd ballen liever in een minder dodelijke outfit, en doe gewoon tijdens het feest geen horloge om, dat is de etiquette toch eigenlijk.
Maar goed, 1627 Euro uit Duitsland. Wel passen en meten of dat op tijd verstuurd wordt:
https://www.chrono24.nl/longines/longines-dolcevita--id31162407.htm
Deze dan wel weer voor 1500 ballen in huis:
Ook in zwart verkrijgbaar.
Maar, het is toch geen begrafenis?
Natuurlijk niet. Ten eerste heb je ze niet onder de 1800 ballen, en ten tweede zijn de instappers sporthorloges pur sang. Als je al een horloge om doet bij zo’n gelegenheid kun je beter iets nets kope. Dan is een Nomos Orion bijvoorbeeld al netter voor die 1800 pietermannen.
Dat is een goeie. 1000 Euro voor een pak wat niet zwart is, pak er een paar schoenen van 250 Euro bij, en koop dan gewoon een Orient Bambino 38mm voor een grijpstuiver:
279,- Euro en klaar. Heb je binnen een week in huis.
25 Euro boven budget, inclusief een outfit die niet voor een begrafenis is.
Vintage catier tank
De verloving is het wederzijds geven van een trouwbelofte. De verloving geeft geen rechtsvordering tot het aangaan van het huwelijk, noch tot schadevergoeding wegens niet-vervulling van de belofte. De verloving zelf is dan ook een informele gebeurtenis, waarvoor geen officiële handelingen zijn vereist.
Hierom vind ik een zwart pak bij deze gelegenheid te formeel. Doe dan op zijn minst een krijtstreep of een andere tint. Dit maakt de keuze voor een horloge dan ook wat ruimer.
Hoi Fez, dit zou een goede optie kunnen zijn:
Voor een mooie dresser zou ik voor Longines gaan!
Frederique constant heeft elk model aan schappelijke prijzen
Fantastisch om deze mooie dag te markeren met een goed horloge!
Iets boven budget maar mijns inziens de moeite waard om mee te nemen in je overweging. Staudt pre-owned.
Heel veel plezier!
Uw visie is wel wat overtrokken. Misschien voldoet een SBGX261 niet aan alle standaarden van een dresswatch, maar het komt een heel eind.
Sorry maar dat is een metalen sporthorloge.
die draag je niet op een bruiloft