Dresswatch voor verlovingsfeest gezocht

Exact!!!

1 like

Of een vintage 18krt Baume & Mercier 37089, als je een mooie weet te vinden.

Wellicht hier nog iets over de prijs te praten

Ps een zwart pak :pensive:

Tja, ik ben daar conservatief in. Ik draag op het werk geen metalen bracelets als ik een pak of zelfs maar een jasje en overhemd aan heb, en zou dat op een verlovingsfeest al helemaal niet doen.

Begrijp me niet verkeerd, SBGX zijn fantastische horloges, daarom heb ik er twee. Maar ik draag ze uitsluitend casual.

Ik hoop het. Ze vragen tweedehands 150 Euro meer dan ik voor m’n nieuwe exemplaren heb betaald. :slight_smile:

Dit schoot me ook nog te binnen, mocht je al een pak hebben wat niet zwart is:

Scoor je voor minder dan 1000 ballen nieuw, 34mm handopwinder. Voor wie nu zegt dat 34mm te klein is… Ik heb de 38mm versie gehad, en die draagt als een satellietschotel op mijn 18,5cm pols, want wit en all dial.

Deze nieuwe hebben saffier en zijn 5ATM waterdicht. Ik zou wel even een ander bandje bij scoren.

5 likes

Horloge dragen ligt ook aan de dresscode:
Black of White Tie = geen horloge.

Gezelligheid kent geen tijd is het motto.
Anders zo onopvallend mogelijk.

Overdag niet nee. En een horloge ook niet… op een bruiloft. Maar we hebben het dus nog steeds niet over een bruiloft, dus dit doet er allemaal niet zo veel toe.

Voor een verlovingsfeest bestaat geen specifieke etiquette zoals die wel bestaat voor een bruiloft en andere gelegenheden. Dus dan geldt de algemene etiquette voor een feest: rok of smoking = geen horloge, iedere andere optie = eigen keuze. Daarnaast dicteert de gastheer (of laten we eerlijk zijn; meestal de gastvrouw :slightly_smiling_face:), dus kan hij niet tegen de etiquette in een horloge dragen op zo’n avond.

En even on topic weer:

Op het forum in het blauw is ook best wat leuks te vinden, zeker als je een datum o.i.d. voor lief neemt.

Bijvoorbeeld dit onder budget:

Of wat aparts voor een speciale gelegenheid:

Of goud (als je het budget een beetje oprekt):

En nog wat verder oprekken en we komen zelfs bij de serieuze merken wat leuks tegen:

3 likes

Ja oke maar om daar nou mee op een verlovingsfeest te gaan lopen rondzeulen :rofl:

2 likes

Wat dacht je van de Longines Master Collection Small Seconds?

38,5 mm, compacte lug-to-lug, geblauwde wijzers en een gegraveerde wijzerplaat die er irl prachtig uit ziet maar zich moeilijk op foto’s laat vastleggen. Op Chrono24 staat een advertentie voor een schappelijke prijs, als je bereid bent tweedehands via dit platform te kopen.

https://www.chrono24.com/longines/longines-master-collection--id41481435.htm

7 likes

Mijn verloofde is Turkse, dus daar hoort vanuit de cultuur een verlovingsfeest inclusief cadeau’s bij. Vandaar dat ik nu met dit budget wat leuks uit kan kiezen, alle bovestaande discussies betreft het dragen van het horloge nagelaten…

5 likes

Helaas net te laat bij Schaap, is al verkocht.

1 like

Je mag mijn mening in deze ook gewoon ongelezen terzijde schuiven hoor.

Wat ik echter wel een valide punt blijf vinden, is dat je aangeeft:

Zou je niet dit budget opzij willen zetten voor een aankoop op de langere termijn? Lekker die Cartiers en JLC’s in alle rust passen na het huwelijk en iets kopen wat je echt graag wilt? Deze beslissing voelt erg “under the gun” en dat zijn meestal niet de beste beslissingen (insert random joke over huwelijk).

Volgens mij komt deze trouwens in de buurt van de S&C aanbieding?

1 like

Opzich wel, maar het probleem is dat dit een ‘cadeau’ is waarvan ik heb gezegd, ik zoek het het liefst zelf uit o.b.v. budget, idem met de gouden sieradenset voor de verloofde.

1 like

Yes klopt, ik twijfel tussen dit of de Echo Neutra, draag op dit moment een Hydroconquest dagelijks waar die Heritage Classic dus wel mooi in de collectie past…

Prachtig, geniet er van samen👍🏻

En de dag ervoor op vijf voor twaalf :slightly_smiling_face:

Dat is zuur.

Team Longines :raising_hand_man:t2:

Sowieso mooi horloge met precies de juiste wijzerplaat voor de gelegenheid naar mijn idee en een goede aanbieding ook. Overigens vind ik Echo Neutra ook wel een leuk merk als ik zo even kijk. Ik kende het nog niet. Maar ik vind een titanium kast niet echt bij een dress watch passen. Niet vanwege etiquette of zo, maar omdat hij wat te low key over komt denk ik. het is een beetje een kruising tussen een dress watch en een blacked out tool watch vind ik. Wel cool, maar voor een ander moment.

ps: zou bij de Longines een glanzend zwart kroko bandje halen

1 like

Dat zijn dressoirs.

1 like

Ook wel dressers in het Engels :hugs:

Was deze al voor gesteld? Draag lekker wat je dragen wil, en geniet er van!!

1 like