Dreyfuss & Co

Stel er zit geen Ferrari logo op… wat denk je dan als je iemand in zo’n auto voorbij ziet rijden??

Vind je het stoer, en misschien zelfs dat je een Ferrari liefhebber bent, die wil ik ook wel hebben?!

Of denk je, wat een proleet… net doen alsof je een Ferrari hebt…

Ik ken werkelijk niemand (afgezien misschien van ventjes die hun gezinswagens pimpen met grote herrie uitlaten, dure velgen en overdreven spoilers) die dat niet lachwekkend vind…

Dat reageren is al gebeurd… dus ik vond het zo (mening) en voila… je kreeg al commentaar.

Ik vroeg (nogmaals) niet om jouw mening (zal me een worst wezen)… Lezen is moeilijk!

Je praat je eigen vast… De zin van Luxe… precies… ga daar dan praten over je “super watches”… dit is (voor de 3e X) een horlogeforum voor alle merken!

Stel: kom je in het openbaar tegen en ik zeg: ik vind je vriendin spuuglelijk, je auto een wrak, je huis een bouwval, je kleding lompen… zoiets doet een normaal en beleefd mens niet.

En: Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven… welk merk en type horloge je dan wel mooi vindt!

Vraag me ook af wat je eigenlijk hier doet…

okzbow Schreef:

Overigens vind ik Breitling, Tag en bijv Panarai
ook vreselijk, over het algemeen gedragen door
proleten.

Zo, daar kan ik het mee doen. Desalniettemin de hartelijke groeten van deze proleet met een Tag heuer Monaco.

kijk eens… de Monaco vind ík nou een mooi horloge!

Met een lange historie!

zelfs op dezinvanluxe worden goedkope horloges besproken, mits ze maar origineel zijn… dezinvanluxe heeft absoluut niets met luxe te maken, maar is net zo’n horloge forum als hier, alleen vele malen meer integer!

Ik heb gezegd, ik vind het horloge niet bijzonder, en dat kan je ook niet verwachten voor 500e… ik heb het niet over lelijk gehad, en zeker niet over je vriendin of huis :slight_smile:

Daarnaast vraag ik me ook af wat ik hier doe… als er inkoopacties worden geregeld voor look-a-like Rolexen met exact dezelfde type aanduidingen… look-a-like IWC’s aka Parnas (of hoe die troep ook heet) worden geprobeerd te regelen waar de producent IWC op moet plakken… dan vraag ik me werkelijk af wat voor mensen hier komen. Ethisch gezien staat dat gelijk aan stelen… maar blijkbaar is dat allemaal normaal… (downloaden van illegale muziek of films is overigens ook stelen, om even aan te geven).

Persoonlijk ben ik groot fan van vintage IWC’s, Rolexen, Omega’s, en nog wat andere merken…

Dat van de vriendin was slechts een stelling… hypothese, meer niet…lezen!

Én: Downloaden van muziek is in Nederland NIET strafbaar! :smiley:

Ik ga me niet mengen in deze discussie maar ik zie hier een mooi voorbeeld van cognitieve dissonantie.

Cognitieve dissonantie is een psychologische effect die de onaangename spanning aanduidt die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of van het deelnemen aan gedrag dat strijdig is met iemands overtuiging. Scherper geformuleerd is het de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee “cognities”, waarbij een cognitie moet worden gezien als elk element van kennis, inclusief houding, emotie, geloof of gedrag.

In de marketing probeert men een duurzame relatie met een klant op te bouwen. Er moet voorkomen worden dat een klant onjuiste effecten of voordelen van een product of dienst verwacht, omdat een klant dan na aankoop van het product of de dienst niet tevreden zal zijn en daarmee verloren zal zijn als klant. Hier is cognitieve dissonantie dus te verstaan als “spijt na aankoop” op grond van verkeerde verwachtingen.

De consument kan dan zelf zorgen dat het ontstane gevoel van onbehagen zoveel mogelijk wordt gereduceerd. Dit gebeurt door de perceptie van een van de twee in tegenspraak zijnde gegevens aan te passen. Dit wordt wel cognitieve dissonantiereductie genoemd. Veel kopers reduceren de dissonantie door de voordelen van de koop te benadrukken. Een verschijnsel van reductie van dissonantie is bijvoorbeeld dat als iemand iets heeft aangeschaft, hij ineens meer van dezelfde dingen ziet en deze vermeende populariteit van het product interpreteert als een bevestiging van de beslissing tot aankoop. Hij wil als het ware aantonen dat zijn keuze nog niet zo slecht is geweest. Hierbij speelt het verschijnsel selectieve waarneming dus ook een belangrijke rol.

Groet Rene
bron: Wikipedia

Wijze woorden.
Gr,
Lone Ryder

Ik vind het wel een mooie klok, verder de rest van de collectie ziet er ook niet onaardig uit.
Binnenkort maar eens in de bijenkorf bekijken.
Verder hou ik me maar buiten de discussie, anders krijgen we hier ook een pek en veren verhaal.
Maar wel vind ik het grappig dat okzbow over het stijlforum begint. Stijl heeft ook alles te maken met houding.

Sommige mensen denken dat stijl te koop is

LeoZ Schreef:

kijk eens… de Monaco vind ík nou een mooi
horloge!

Met een lange historie!

Proleet! :smiley: