Driedubbelop recensie met meerdere reacties, even verplaatst naar hier

Beste,

Ik lees op HF heel veel lovende berichten over @PeterLC de horlogemaker. Ik kan alleen nergens contactgegevens van hem vinden. Zou iemand deze met mij kunnen delen? Ik ben opzoek naar een horlogemaker voor het onderhoud van mijn Breitling Chronomat B13050.1

Groet,

Hilbert

1 like

Je hebt zijn naam hier genoemd daar krijgt hij een melding van. Als hij dat heeft gelezen zal hij wel contact met jou opnemen :smile:

1 like

Wow, super snelle reactie! Thanks. Ik zal ook zijn reactie afwachten.

Groet,

Hilbert

1 like

Ik kan @PeterLC ook aanbevelen :ok_hand:

3 likes

Goed om te horen! Enige indicatie van prijzen? Ik hoor van de ene horlogemaker 200 euro full service en de ander zegt 500 euro. Wat is een eerlijke prijs en waar moet ik opletten bij het selecteren van een horlogemaker? Ik ben erg nieuw in de wereld van horloges dus heb nog geen idee hoe het allemaal werkt.

Groet,

Hilbert

Thanks guys, maar nu zijn er drie (!) draadjes over mijn knutselkunsten hier (in het donkerblauwe deel). Op het moment dat je een recensie gaat schrijven, staat er nota bene een waarschuwing in het tekstveld, die je aanspoort eerst even te kijken of er niet al recensies zijn. :no_mouth::grin:

Ik verplaats deze dan ook even naar Algemeen, en pas de titel ook even aan. Als je je recensie even copy-paste naar dit draadje…

…dan eeuwige dank van mij en de moderators. :wink: En bedankt voor de kudos natuurlijk!

Hilbert PB ik wel even.

8 likes

Beste Hilbert,
Ik heb hetzelfde als jou, ben opzoek naar een horloge liefhebber/maker die mijn Stowa zou willen repareren. ik heb hem geërfd van mijn Oma, al jaren lang graag gedragen maar nu er toch mee opgehouden. zou je me advies kunnen geven hoe ik in contact kan komen met @peterLC?

Groetjes Lizet

2 likes

Door @PeterLC te taggen. Dan krijgt hij daar een bericht van.

2 likes

Chronomaat is een standaard uurwerk voor de horlogemakerr. Kosten kale service 200-240 is redelijk. Maar dan komen de versleten onderdelen erbij. En zo kun je best op 400 euro uitkomen. De ene horlogemaker doet service plus de normale verslijtonderdelen in een fixed hogere prijs, de andere doet een basis prijs en rekent alleen extra wat nodig is.
Als je wat achterloopt met onderhoud en je hebt Rotolager, klinkenrad in de opwindautomaat, veerton compleet chronometer uitvoering met veer, evt. nog een 3e of grondrad en je komt al aardig in de buurt van 400 euro.