Dringend oplossing gezocht

Via postduifđŸ€€

En daar bij dat rekeningnummer zit een naam en adres, dan zou ik nu eisen dat hij zijn identiteitskaart door mailt en een envelop met het adres erop verstuurd door de Nederlandse post, Een paar maanden geleden had ik ook een horloge gekocht in Nederland en betaald via mijn bank , geld kwijt en nooit geen horloge gezien, aangifte gedaan bij de politie in Belgie omdat ik daar woon, en het werd ter plekke geseponeerd, weg 550 euro dat was ook bij marktplaats

:thinking: hoe dan?

Soms heb ik er geen medelijden mee als mensen zich laten belazeren. Hebberigheid maakt blind geloof ik. Lees anders de reacties hierboven nog even. Je bent gewaarschuwd, méér dan eens!

6 likes

Bij twijfel niet doen.

1 like

Dat heeft niks met hebberigheid te maken, helemaal niks, Koop jij nooit niks dan, dat verstuurd moet worden naar jou, en papabuell moet gewoon goed uitkijken wat hij doe, ik heb mijn lesje gehad met marktplaats

Van onbekenden die moeilijk doen over aflevering en/of betaling? Inderdaad. En al helemaal via Marktplaats. Dan maar niet


2 likes

Dan denkt hij gelijk dat je een oplichter bent. KopieĂ«n van identiteitskaarten worden namelijk geregeld gebruikt om mensen op te lichten op Marktplaats. “Jazeker ben ik jcbraat, ik zal je als bewijs mijn id-kaart sturen”. Produkt wordt nooit geleverd en de boze opgelichte komt verhaal halen bij jou.

3 likes

Hij heeft op mijn verzoek a la minute fotos verstuurd van alle kanten en ziet er echt goed uit.
Soms moet je een risico durven nemen en springen.

1 like

Oeps, Mr. Taalnazi zelve 


23

Doen! Je hebt je besluit al genomen, alle waarschuwingen zijn derhalve ‘aan dovemansoren’ gericht.

1 like

Ik zou zeggen niet doen. Hier klopt gewoon iets niet. Te veel alarmbellen gaan hier bij rinkelen. Lekker verder zoeken dat zou ik doen,maar succes hopelijk komt het goed.

2 likes

Ben ik met je eens hoor, maar papabuell die heeft daar nog geen ervaring mee vermoed ik, Misschien koopt hij voor het eerst op marktplaats, soms moet je eerst leergeld betalen voor je het begrijpt hoe het er aan toe gaat tegenwoordig, En hij is nu toch wel gewaarschuwd door ons. Moet toch voldoende zijn lijkt me

2 likes

Hij mag mijn rekeningnummer wel gebruiken anders. Daar mag je gerust geld op storten.

1 like

Ik heb alle raad van jullie goed opgeslagen,maar is gewoon hetzelfde als kopen op 2 hands,je moet overal wel een beetje opletten maar hij heeft de fotos gemaakt die ik na mekaar vroeg dus hij heeft het horloge wel degelijk in zijn bezit.
Maar ik hou jullie zeker op de hoogte over de afloop,en loopt het mis tja dan zal ik ff wa minder moeten eten zeker,hahaha.
Frank.

Ik gun je een goede afloop.
Succes. :ok_hand:

2 likes

Kopen via mp is natuurlijk altijd tricky, maar als je voorzichtig genoeg bent durf ik het wel aan hoor. Mijn CW van laatst ook gekocht via mp. Ik geef altijd aan dat ik kom ophalen en vraag om een adres. Dan kijk ik op google maps wat voor wijk/buurt iemand woont en ook niet onbelangrijk hoe lang iemand al actief is op mp. Als dat allemaal geverifieerd is laat ik het opsturen. Is tot nu toe altijd goed gegaan.

Je kunt ook om een telefoonnummer vragen. Persoonlijk contact kan soms ook doorslag geven.
Success in ieder geval.

1 like

Heb al regelmatig gekocht op marktplaats en 2 hands en tot hiertoe nog geen slechte ervaring gehad,altijd al de betaalde goederen ontvangen,op ebay is het 1 maal fout gelopen maar toen heb ik wel mijn geld kunnen recupereren.

Dan zou ik sowieso niet denken aan het kopen van een horloge.
Maar als je het horloge koopt ben je je geld toch ook kwijt (Uit je portemonnee) ?

Daar heb je ook weer gelijk in, Het wordt wel heel moeilijk om iets te kopen zo, altijd een risico aanwezig. Maar dan vraag ik mij af kopen jullie dan nooit iets via het internet???

Dan zou ik de horloge maar toch zelf gaan afhalen, en contant betalen, Zwolle is ook niet de andere kant van de wereld toch, En het rijd lekker op dat Nederlands asfalt, net of je auto weer gloednieuw is

9 likes

Ik koop eigenlijk best wel veel via internet. Maar als ik het niet vertrouw haak ik direct af, ook al wil ik ‘het goed’ nog zó graag hebben. Ik ben dan ook nog nooit opgelicht, knock knock 
 on wood. :sunglasses:

Horloges koop ik niet bij particulieren die niet bereid zijn ergens bij een Vd Valk of een andere openbare drukke gelegenheid af te spreken. Opsturen is een no-go. Er raakt teveel zoek, daar kan een verkoper ook niet altijd wat aan doen trouwens. Maar soms ook wel, dan krijg je een keurig verpakte baksteen thuis. Bovendien zeggen foto’s mij niks (die kunnen wel van een ander zijn), ik wil het horloge eerst zien. Niet alleen om te checken, maar ook om te kijken of er wel een klik is.

Kortom, aankopen op Marktplaats (2ehands) met verzending en betaling vooraf zijn niet aan mij besteed. En als ik dan ook nog lees dat de verkoper ‘lastig doet’, tja. Next!

Als je vervoer hebt valt dat reuze mee hoor.

Oh enne als iets bij een onbekende particulier nieuw 80 euro kost en in de winkel 100, loop ik naar de winkel. Dat is wat ik bedoelde met “hebberigheid”. Maar hĂ©, to each his own 
 :innocent: