Druilerige zondag: macrofoto-dump

Ik wilde niet heel het ‘Wat dragen we vandaag’-topic overspoelen met foto’s, dus ik maak even een apart topic om mijn knutselwerk van vanmiddag te showen :wink:

Materieel: Samsung Galaxy S9 en een opzetlensje van 10 euro. Een vensterbank. De zon.

Alle foto’s zijn onbewerkt en alleen bijgesneden. Het valt je misschien op dat de foto’s aan de donkere kant zijn. Dat komt gewoon doordat ik het moest doen met de beperkte hoeveelheid beschikbaar licht vandaag.

Een spuitje vol zand op de Eterna-Matic.

Mooi kristal-achtige lume op de Seiko 7A38-702A.

Ik kwam er net tijdens het op de computer bekijken van de foto’s pas achter dat de kleine wijzers gesatineerd zijn, en niet witgeverfd zoals de grote wijzers. Dat is me met het horloge om de pols nooit opgevallen.

Dit ding heeft haarrrrrfijne sunburst. De subdials zijn radiaal geslepen en de wijzerplaat ‘klassiek’.

De sunburst op de wijzerplaat is eigenlijk niet te fotograferen, althans, niet met mijn beperkte middelen.

De lume op de Bulova Super Seville is heel anders van structuur, haast vliesachtig.

Check die messcherpe kast.
Ja, heel donker, maar het gaat juist om dat contrast en de scherpe lijn. De beperkte scherptediepte is helaas onontkoombaar.

‘X’ marks the spot.

Super close-up van het datumvenster.

56 likes

De wijzers van de Seiko zijn strakker geverfd dan die van een Speedmaster. Netjes.

3 likes

Hele mooie foto’s :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi gefotografeerd en leuk om naar te kijken.
Dank @Mafkees.

1 like

Eyecandy! :heart_eyes:

1 like

Nice! En dat het een smartphone !!

Misschien maar een macrolensje kopen voor m’n smartphone IPV m’n DSLR haha

1 like

Sexy

3 likes

Ik krijg echt geen fatsoenlijke foto’s uit mijn DSLR geperst, zelfs niet met macrolens. Misschien moet ik maar eens een online cursusje volgen :stuck_out_tongue:

Voor nu is dit perfect.

1 like

Waar heb je die lens gekocht? Die foto’s zien er namelijk best leuk uit. :slight_smile:

1 like

Ik wilde net zeggen, kom hier maar eens om bij bijvoorbeeld het Zwitserse middensegment of high-end microbrands.

Aan de foto’s te zien is dit zo’n AliExpress of Action knijpertje op een smartphone. :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Prachtige, ook ietwat confronterende foto’s. (je ziet elk plekje) De Samsung telefoons hebben ook gewoon hele goede camera’s waar je dit soort leuke dingen mee kan doen.

1 like

Als je nou de uitleg bovenaan had gelezen dan kon je jezelf deze open deur besparen :clown_face:

De gemiddelde leeftijd van dit spul ligt rond de 50 jaar oud dus ik kan daar wel mee leven :smiley:

1 like

Gelezen. Maar deze uitgelezen kans kon ik niet laten liggen om het nog eens te benadrukken. Als fotoboy blijf ik bij mijn leest. Al dan niet geschoeid. :drum:

2 likes

Nou, @anon50762135 trakteer ons dan op deze druilerige zondag eens met een superdeluxe professionele fotoshoot. :sunglasses:

3 likes

Haha het was meer om Matthijs te plagen dan dat ik het serieus meende. Maar de hint is helder, ik moet dan vrees ik uit de oude doos wat Canon macrokiekjes opduikelen. Tegelijkertijd wil ik ook weer niet Matthijs’ topic vervuilen. :upside_down_face:

2 likes

Nice :+1:

1 like

Alright. Ik ben helemaal geen macroboy (daarvoor verwijs ik je graag naar @malus65) maar belofte maakt schuld.

Die eerste foto heb ik met een traan in mijn ooghoek geplaatst, wetende dat @Fate_Amenable_To_Change nu wakker schrikt in zijn bubbelbad bij het zien van die Stargate.

Overigens zie ik nu dat het focuspunt helemaal niet deugt bij die Halios foto. Haha. Ach ja. :joy:

5 likes

Kwijl, Ik moet me echt verdiepen in macro

1 like

In een vorig leven was ik fanatiek natuurfotograaf.
Als ik meer vrije tijd krijg (:thinking:) ga ik me weer meer met fotografie bezig houden, is toch boeiend. :sunglasses:

2 likes

Macroshots, met vooral heel erg veel wijzers:


Citizen, 8 stuks.


Seiko, ook 8 stuks.


Casio, 7 stuks + datumwiel


Nog een Casio, 8 stuks, + dag- en datumwiel.

3 likes