Gewoon even de pink, ik zeg de pink…
onder de kraan houden en dan een druppeltje op het glas
laten vallen.
Ik heb bij plexi ook geregeld dat het n waterdruppeltje blijft. Heeft die van jouw wel saffierglas?
ik bouw zo’n druppeltje op Drex meestal in 3 laagjes
( als je goed kijkt kun je die laagjes zien )
en ja ook even met de vinger onder de kraan.
Bevalt verder prima, secondewijzer loop voor mij als - niet-fijnproever- goed op de index. Nu ik echt goed kijk, zit deze er soms ietsje over. Maar dat mag van mij in deze prijsklasse
Bij plexi of ander glas loopt de druppel weg en vloeit uit
als je het horloge schuin houdt.
Bij saffier niet.
Ah, ik weet niet meer of ik em schuin heb gehouden of niet. Maar op plexi had ik iig wel es n druppel gehad. Het kan ook zijn dat ie een coating had, maar dat weet ik dus niet meer zeker. Is een hele tijd geleden.
Plexiglas geeft ook een tussenvorm ja maar nooit zo mooi lensvormig als bij saffier.
mogelijk is plexiglas door vele haarlijntjes wat ruwer waardoor zo’n druppeltje door de extra “grip” wat compacter blijft
En dan toch maar een beetje de Wis uithangen.
WIS-hero op sokken
Een beetje saffierglas kost ongeveer vanaf €15, give or take, dus een horloge van €40 met saffierglas zegt veel over de kwaliteit van de rest van de onderdelen.
Ongeacht het type glas zal de zwaartekracht er toch voor zorgen dat een druppel uitloopt als de boel schuin is?
Het beste kun je natuurlijk een merk kopen
waar van zeker is dat ze goede materialen gebruiken.
@Motormuis
Een goed saffier van ±40mm is wel wat duurder.
Er is idd een kritische hoek.
Weet ik niet uit mijn hoofd hoeveel graden dat moet zijn.
Maar bij saffier is die hoek veel groter als bij andere materialen.
Geweldig.
De Ballast Odin bevalt me goed en heeft me, dacht ik, om en nabij de 90 euro gekost. En ik lig niet wakker van het gegeven of er wel of geen saffier in zit. Ik heb er in ieder geval al een veelvoud van 90 euro plezier van gehad
Ik weet adressen waar saffier rond 40 mm niet veel meer dan €20/25 kost. Komt wel BTW en shipping bij en eventueel coating. Dat valt alles mee hoor.
AR-coating is ook niet duur als de oplage maar flink is. Ook dit is maar hooguit een paar tientjes per glas en dan heb je de allerbeste ter wereld.
Voor consumenten zal het vanwege de gewenste marges nog iets hoger zijn, dat wel, maar hier zitten de kosten zeer zeker niet bij ongeacht welk merk.
Uiteindelijk wel uiteraard, maar wel als een “bolletje”
Ik zal eens testen. Leuk!
Ja, op meerdere geeft een beter beeld, maar ook soms hoogst verwarrend.
ja er zit slechts een Ronda Quartz uurwerk in