Dubbele NA - Rolex en een Omega

Dat rijmt. Na een aantal kleurrijke aankopen - sorry Ralph :wink: - ben ik vandaag positief verrast met 2 pakketjes. De horloges zijn op zich geen spectaculaire modellen, echter was een van de horloges een eerste aankoop via Chrono24.

De omega is een vintage. Daar ben ik wel van. Ik twijfelde tussen een tissot prx powermatic 80 en een vintage omega geneve date. Qua bouwkwaliteit wint de tissot, met afstand. Echter heb ik een zwakte voor vintage, dus heb de omega besteld. Via een veiling gekocht, zoals vaker gedaan. Niks bijzonders.

De volgende aankoop was een rolex. Had nog nooit een aankoop via Chrono24 gedaan. Daar moest verander in komen; er is zoveel aanbod via C24. Had in eerste instantie een air king ‘gekocht’. Hier kwam bij mij de verwarring. Op de website staat een dikke vette groene BUY knop. In mijn beleving staat dat gelijk aan kopen. Ik op die knop klikken met de veronderstelling dat ik het had gekocht. Niet dus. Er wordt eerst een verzoek ingediend bij de verkoper zodat zij controleren of de verkoop wel door kan gaan. Noem het dan geen BUY knop, maar een REQUEST knop denk ik dan.

Ik heb 5 dagen gewacht, en uiteindelijk gebeld met de Duitsers. Het was een Duitse juwelier. Wat blijkt, het horloge was al gereserveerd voor een lokale klant en verkocht. Heb een hekel aan wachten, en al helemaal aal nutteloos wachten. Nu heb ik begrepen dat C24 een platform is dat kopers en verkopers met elkaar verbindt, maar kop op C24. Het is toch wel misleidend.

Enfin, weer op zoek. Was het zoeken inmiddels best beu en heb uiteindelijk een datejust gekocht. De aankoop weer via C24 geprobeerd. Had op de BUY knop geklikt en de aanvraag was ingediend. Het duurde 3/4 dagen en nog steeds geen bericht. Er stond continue op de website 1/2 dagen. Weer gebeld en de dame aan de lijn vertelde dat het horloge beschikbaar is en dat ze mijn verzoek zou accepteren.

Zo gezegd zo gedaan. De betaling gedaan, en werd vervolgens netjes door C24 en door de verkoper op de hoogte gehouden van alle etappes. Heel netjes en geeft de koper een goed gevoel. Ik kreeg gisteren in de middag een berichtje van UPS: Label is gemaakt. Ik ging ervan uit dat ik het eind deze week zou ontvangen. Een paar uur later krijg ik bericht. Verwachte levering morgen, dinsdag 18 januari.

Ik had het met mijn vrouw erover en hoor haar nog zeggen, die pakketten van H&M duren een eeuwigheid voor ik het ontvang, succes met jouw pakketje. Ik achtte de kans klein dat ik het de volgende dag al zou ontvangen. Ik bleef tot voor alle zekerheid thuis. In de ochtend kwam PostNL als eerst. Ik dacht he, postnl? Het zou toch door UPS geleverd worden? Bleek de omega te zijn.

In de middag kwam ook de UPS man met het pakket. De verkoper had het als ‘extremely urgent’ verzonden. Dat verklaart een hoop.

Ik moet hier de verkoper wel respect geven. Het pakket is bombproof verstuurd, en kreeg zelf 1 stuk chocola en een pen cadeau haha. De doos van de juwelier ziet en voelt zeer solide aan. Ingevulde garantiekaart, factuur en de toebehoren netjes bijgeleverd.

De omega draagt heerlijk. Zeer licht, mooie lichte kleur plaat, en heel chique. Het voelt niet zo solide als een tissot prx, maar had ik al vrede mee toen ik het had gekocht. De rolex daarentegen voelt solide aan. De wijzerplaat heeft een heel mooi kleur. Het is blauw, maar afhankelijk van lichtinval verandert. De romeinse cijfers zijn ook mooi zilver gekleurd, in hetzelfde stijl als de Rolex logo. Dat geeft een heel mooi effect. Het draagt als een 34 mm, en oogt niet als een 36 mm. Misschien ligt het aan de gladde bezel. Ben wel blij met beide aankopen, en ben op zich ook wel tevreden met C24. Al bij al:

Tijd voor de foto’s, beginnend met een gif

89 likes

Ik zit in dubio. Zal ik nou zeggen dat er gesloten wijzers op die Datejust horen te zitten of het voor mezelf houden?

Nevertheless, veel plezier ermee! :clinking_glasses:

23 likes

Die Omega :ok_hand:t2:
Geniet er van :+1:t2:

1 like

Wat een prachtig horloge is die Omega zeg! Geniet ervan!

1 like

Mooie aanwinsten! Veel plezier ermee.

Ik zou het voor mezelf houden :upside_down_face:

10 likes

Dan ga ik dat doen.

10 likes

Heel mooi!

1 like

Prachtige aankopen. Gefeliciteerd. Staan je goed. Geniet ervan!

1 like

Proficiat, proficiat. Geniet er van!

1 like

Ik heb een domme vraag. Daar komt ie

Wat zijn gesloten wijzers ??

1 like

Schitterende Omega

1 like

Wijzers zonder lumen.

2 likes

Spannend verhaal :sweat_smile: veel plezier ervan :+1:t2:

Weer iets geleerd

2 likes

images(3)

1 like

Nu rest de vraag, houden of terug sturen…

Als de prijs er naar was en je vind 'm vet, waarom niet. Maar als je niet kunt leven met deze kennis dan heel gauw retour.

2 likes

Ik zou beginnen om de vraag bij de verkopende partij neer te leggen. Misschien kloppen de wijzers wel?

Dat is het voordeel van kopen via C24… (mits je de betaling tenminste niet al vrij hebt gegeven).

1 like

Nooit bij stil gestaan dat zelfs wijzers van dezelfde modellen kunnen verschillen. Heb ze net bericht via chrono. Heb een ‘normale’ prijs betaald. Thans, dat denk ik. Ik kijk even wat zij morgen vertellen.

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like