Volgens mij hoort deze plaat met Romeinse cijfers thuis in een 6 cijferige referentie. En (wederom volgens mij) horen hierbij altijd de lumenloze wijzers. Deze wijzerplaten hebben zelf ook nooit lumen namelijk.
Mijn 116200 met witte roman plaat en de juiste wijzerset:
Ik vind zulke uitspraken altijd heel sneeky.
Schrijf het gewoon op.
Enfin, horloge wordt geretourneerd.
Ik wacht nu op een mailtje van chrono24 met alle gegevens en stuur het op.
Zeker HarveyStore DE, die Duitse juwelier. Daar heb ik ook al twee keer mijn neus gestoten. Mooie aanbieding, aanvraag doen, wachten, wachten, contact opnemen⦠Nee, sorry, net verkocht of gereserveerd⦠Ze verkopen daar blijkbaar alleen het massaspul, de rest is alleen om aandacht te trekken.
Nee het was niet dat bedrijf. Ik heb inmiddels het mailtje van Chrono24 ontvangen. Vandaag of morgen inpakken en weer terug sturen. Gelukkig heb ik de omega nog hehe.
Kan niks anders zeggen dat je een goede beslissing maakt. Met zoān opmerking vanuit een dealer zou ik er persoonlijk al geen trek meer in hebben. Hij had in mijn ogen meer achtergrond moeten geven dat of zijn verhaal daadwerkelijk klopt.
Maar goed, geniet van de Omega! Ga rustig opzoek naar een nieuwe Rolex en die zien we vanzelf verschijnen
Er is ook een reden voor lumen op zowel dial als wijzers.
In het donker heb je weinig aan een cijferplaat zonder lichtgevende referentie; 02u40 oogt dan hetzelfde als 03u45 of 01u35 omdat je niet weet hoe horizontaal je je arm houdt, bijvoorbeeld in bed. Ik heb dit met mijn Lorus sportmodel en moet er 's nachts wel eens uit.
Heb het horloge retour gedaan.
Was niet content met de antwoorden van het bedrijf.
Zal een van deze dagen het bedrag teruggestort krijgen.
Ben weer rustig aan het kijken.
Er spoken een aantal modellen door mijn hoofd.
Ik ga in Maart naar het buitenland, wellicht dat ik daar wat meer succes heb (en bij gassan op schiphol wellicht ook who knows)