Een goedemiddag beste mede liefhebbers hier een vers NA topic vanuit het Brabantse. Een bijzondere mag ik wel stellen… niet zozeer omdat het een dubbele NA betreft, aangezien de echte hard core horloge nerds dat wel eens vaker doen volgens mij, maar meer de weg er naar toe.
Om maar met de deur in huis te vallen… Ik stond op het punt een Sub no date te kopen… laat me er nog een nachtje over slapen… Maar diezelfde dag “struikel” ik ook over de etalage van Ton van Grinsven in Den Bosch. Eerder had ik daar al eens een Grand Seiko gekocht en de MM300… en inmiddels lag de etalage vol met Seiko special modellen. Echt een zeer zeer uitgebreid assortiment! Aanrader! Even een afspraak gemaakt om de SLA043 te bepotelen… instant love Maar ook de SLA033 bekeken… Grrr lastig keuzes maken. Ook de SPB207J1 140th Anniversary LE nog geprobeerd erg mooi met de groene wijzerplaat! Daarnaast nog even de SRPF77K1 bekeken; maar daar zat de dag/datum loep scheef op
Na ja zal wel een maandagochtend je of vrijdagmiddag sushi exemplaar geweest zijn
Al met al werd ik gegrepen door de SLA033 en de SLA043… Zoals hierboven al stond; keuzes keuzes waarbij de Sub no date ook nog een rol speelde. Want nadat ik de eerste keer de Seiko’s gezien had was voor mij al duidelijk dat een Sub no date voor nu niet de toevoeging zou hebben die in ieder geval de SLA043 wel zou hebben aan mijn collectie.
Maar daar zit je dan… Aangezien ik recent mijn Ploprof verkocht had dacht ik; doe eens gek. Ik neem ze allebei
Zo geschiede en ik kreeg er een leuk presentje bij… Een kanarie gele strandhanddoek met als grappige feature een zakje wat afsluitbaar is d.m.v. een ritsje voor je telefoon; want ja je duikhorloge kan natuurlijk mee de plomp in
behalve bij mij aangezien ik niet kan zwemmen
Geler dan geel met borduursel
Wat heb ik gekocht…
- Seiko SLA043J1
- Limited Edition van 1700 stuks
- 8L35 uurwerk wat afkomstig is van GS
- Diameter 39,9 mm
- Twee siliconen band bij de set; zwart en blauw 19 mm breed
- L2L 47,9 mm
- Saffier glas
- Seiko SLA033J1
- Limited Edition van 2500 stuks
- 8L35 uurwerk wat afkomstig is van GS
- Diameter 45 mm
- Slechts één siliconen band 19 mm breed
- L2L 49,7 mm
- Saffier glas
Twee bijzondere Seiko’s met ieder hun eigen bijzondere achtergrond / historie. Ik moet zeggen dat ik me daarin verdiept heb want dat heeft voor mij persoonlijk wel een toegevoegde waarde aan het totaalplaatje! Om die hier uit te gaan werken heb ik geen zin in aangezien je met de zoekfunctie op HF meteen bij mijn voorgangers terecht komt die dat wel leuk vonden om uit te tikken
Ik ben meer van de plaatjes Ga er voor zitten… en geniet mee zou ik zeggen…
Zeg nou zelf… is toch niet normaal lekker
Hoop dat jullie genoten hebben van de foto’s en dat stukje inleidende tekst voor lief hebben genomen
Groet en geniet nog van jullie weekend plus de bijbehorende horloges
MannetjeMar