Waarom? Bij de SBXY053 kun je geen normale banden monteren en het is géén GPS uitvoering, maar Radio. Dat werkt ook prima natuurlijk, maar GPS is toch wel leuk bij een moderne Astron. Vind ik. Ik vind ook de koperkleur van de indexen en de wijzers niet heel erg mooi. Maar dat is een smaakdingetje! Je bent bij de SBXY053 in ieder geval gebonden aan de band die eraan zit. Dat vind ik het grootste bezwaar. Heb ik ook met mijn laatste Astron gemerkt.
Ik vind de SSH001 zelf ook wat sportiever ogen. Deze uitvoering staat trouwens nog steeds op mijn shortlist, dus die gaat er bij mij ook nog wel een keertje komen.
Banden wisselen doe ik niet zo vaak, dus dat zal geen reden voor me zijn. Het verschil tussen gps en radio is me meer waard, dat zorgt ook voor mn twijfel. Ik kan best een fors horloge hebben, en dit zou een grap en go horloge zijn. En juist om de functionaliteiten wil ik graag weer een Astron.
Zitten erop om de tijdzone snel in te stellen en andere functies te bedienen, flightmode en weet ik veel … en dat geldt ook voor de SSH001 die Hein in de openingspost laat zien. Dat is dus geen chronograaf, mocht iemand dat denken.
De sbxy053 is met 48.5 l2l nog acceptabel voor de grotere pols en het gehele horloge is rustiger voor het oog.
Normaal hoeft het voor mij niet veilig, maar die astrons zijn knoeperds en daarmee kan het al snel wat veel worden.
De ssh001j1 is lug to lug 50,7 en 1,3 mm dikker. Dat is, in combinatie met het drukkere design echt een ruimte vullende aanwezigheid.
Op fotos ziet de ssh00p1j1 wel lekker uit, maar als je een erg grote pols hebt staat de svxy053 in de meeste gevallen denk ik beter.
Let wel, als het maar net kan kwa grote, is de sshppp1j1 waarschijnlijk de betere keuze. Je wilt bij een geïntegreerde band namelijk dat de schakels mooi rond vallen en niet ‘hoeken’.
Ga vooral passen. Als je pols echt enorm is, kom je met beiden weg. Ook de platheid van je pols gaat veel uitmaken tussen deze twee modellen. Met een vlakke pols gaat die ssh00p1j1 weer minder aanwezig zijn en mooier vallen
Heb net even je fotos in wat dragen wij vandaag bekeken haha. Inderdaad, ze lijken beiden prima te kunnen, maar ik blijf neigen naar de sbxy053 als ik zie hoe je andere horloges vallen.
Ik zou echt fysiek gaan passen (en hier even delen). Ben zeer nieuwsgierig hoe ze daadwerkelijk vallen.
Bij een close call word de gps functie een stuk belangrijker lijkt me
Ze zijn overigens (technisch) onvergelijkbaar of zijn er ook GS’ en/of The Citizens met bijvoorbeeld GPS- of Radioverbinding tbv. de tijd(zone). Volgens mijn niet maar ik laat me graag verrassen als het wel zo is! In welk geval de prijs waarschijnlijk een stuk hoger zal liggen.
Lager. Het is goedkoper om een simpele quartz van een ontvanger te voorzien dan om een high torque high accuracy quartz te bouwen, ook al heeft GPS lang op zich laten wachten, en waren ze ooit zo groot omdat de ontvangers nu eenmaal fors waren.
Heb je al eens over een Junghans Max Bill solar nagedacht? Die zijn ook wereldwijd in sync, maar dan met een high accuracy quartz aan boord die autonoom 8 seconden per jaar mag winnen of verliezen.
En dat alles in een pakketje wat 38mm groot is, en dankzij goed gebruik van titanium maar 24 gram weegt, terwijl het toch 50m waterdicht is, saffier heeft, en van een Perpetual calendar voorzien is.
Yup. Als het dan al een hoekig sportmodel moet worden…
Ik ken de Astrons minder goed, maar ze hadden dus inderdaad echt mooi cleane modellen. En 1350,- ballen, daar koop je zelfs geen tweedehands GSje meer voor van recentelijke snit.
Goed punt! Foto’s geven soms inderdaad een wat vertekend beeld. Op de foto van Nash komt dat heel anders over. Dus inderdaad, altijd even in het echt gaan bekijken