Duckie stelt zich voor

Al enkele jaren raadpleeg ik met enige regelmaat dit leuke en interessante forum maar nu is dan het moment gekomen om mezelf aan te melden.

Van jongs af aan draag ik altijd graag horloges. Hoe ouder ik werd, hoe mooier ik ze begon te vinden en hoe meer oog voor detail ik kreeg (en ik heb vast nog een lange weg te gaan!).

Nu ben ik 23 jaar oud, sindskort begonnen aan mijn eerste fulltime-job (online marketing), en op zoek naar een Zwitserse polsvriend voor het leven. Los hiervan vind ik het überhaupt leuk om kennis & inspiratie te winnen en van al het horloge nieuws op de hoogte te blijven. HODINKEE, FratelloWatches, bekende veilingen en bekende verzamelaars/dealers (op Instagram) houd ik daarom graag in de gaten. En nu ook Horlogeforum! :wink:

Collectie nu bestaat uit waardeloze troep, muv:

• Fossil (mijn alleskunner, gekregen van mijn vriendin en daardoor extra dierbaar)
  • Swatch Sistem 51 (ontzettend gaaf concept en leuk horloge voor het oog)
  • Lorus (Submariner hommage, waardeloos ding maar zó leuk, moet wel gerepareerd worden)
  • Lorus met zwarte wijzerplaat (gedragen door mijn vader dus bijzonder voor mij)
  • Prins Uurwerken (het design sprak mij aan maar nu behoorlijk op uitgekeken omdat iedereen van mijn leeftijd met Daniel Wellington horloges loopt)
  • Rexxor gedragen door grootvader dus ook weer bijzonder

Uploaden… Uploaden…

10 likes

Welkom!

Hamilton of Tissot zijn leuke starthorloges (eigenlijk horen ze overal wel thuis) maar voor 't geld is dit het beste wat je kan kiezen. (IMO)

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Welkom hier op het forum. Zo te lezen al een leuke collectie, vooral omdat er wat familie en/of erfstukjes bij zitten. Blijf ze koesteren!. Er zullen ongetwijfeld nog vele mooie horloges op je pad komen. Koop vooral dat wat je zelf leuk en mooi vind en niet wat anderen je aanpraten. Advies vragen en krijgen is altijd goed en leuk natuurlijk. Er zit veel kennis hier dus maak er gebruik van.
Verder blijven we natuurlijk graag op de hoogte van (toekomstige) je aanwinsten en verdere horlogeavonturen. En we zijn gek op plaatjes!

1 like

Welkom,
De horloges die je nu bezit zullen hier weinig bijval vinden, dus hoog tijd voor wat aankopen :grinning:

1 like

Jong zal je bedoelen :grinning:

En een tip voor als je automatic wil gaan:
SARB033
en als je van de duikers bent, een SKX007 of 009

De sarb en/of de skx zijn echte knallers voor het geld :+1:
Okay, hier op het forum kom je ze veel tegen maar irl?, bijna niet.

Succes!

2 likes

Welkom :grinning:

1 like

Welkom, welkom! :+1:

1 like

Thanks Deniz! En bedankt voor je suggesties. Heb beide collecties eens doorgekeken en ik zie dan alleen bij Hamilton een paar horloges die ik leuk vind.

Welkom hier🖒😊

1 like

Dat vind ik zelf dus ook :wink: Laatst ben ik van een koude kermis thuisgekomen toen ik naar een veiling ging voor een gebutste Speedmaster 145.022 ST71 bj73/74. Funds vrijgemaakt, superenthousiast en vastberaden met de Speedy naar huis te gaan. Maar toen het openingsbod 8x de taxatiewaarde betrof zat ik wel mooi voor paal daarzo​:joy:

Nu besloten om door te zetten en te zoeken naar iets anders moois! Hopelijk kan ik snel iets met je delen!

Thanks voor de tips! Ik begin Seiko’s echt te waarderen. Dit is eerlijk gezegd weer een horloge die mij in de winkel niet op zou vallen maar die er om de pols wel degelijk heel mooi uitziet! Ik hou 'm in gedachten! :slight_smile:

1 like

Hallo hyves

Welkom op HF .

1 like

Welkom. Over een jaar ziet je verzameling er weer heel anders uit. :wink:

2 likes

Welkom!
Mijn eerste Zwitserse polsvriend was een Oris (Aquis). Dit is ook wel een leuk, en onafhankelijk, merk om eens naar te kijken.
Verder kan Mido (het in Nederland minder bekende onderdeel van de Swatchgroup naast Hamilton en Tissot) leuk zijn maar vlak ook Duitse toppers als Stowa, Sinn, Damasko, Nomos en Junghans niet uit.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom. Tissot en hamilton zijn inderdaad prima starters horloges uit Zwitserland. Wat is je budget? Kunnen we gerichter schieten :wink:

Seiko sarb033 en skx zijn ook top en kost niet veel

1 like

Welkom!

Er staat een leuke Hamilton Khaki field te koop op HF voor weinig, sla je slag:

2 likes

Welkom! Leuk dat je al zoveel horloges hebt!
En credits voor de term ‘Zwitserse polsvriend’, ik vind 'm helemaal geweldig :stuck_out_tongue:

1 like