Duiken met je diver?

Zou je wel denken idd.

Maar de vraag die ik belangrijker vindt is of Omega het horloge kosteloos repareert als je alle regeltjes netjes opgevolgd hebt.

Als je alle regeltjes volgt verwacht ik wel, tegenwoordig repareren ze zelfs onder garantie als je je horloge per ongeluk laat vallen:

1 like

Oké :slight_smile: ik heb diverse keren gedoken in hurghada en sharm el sheikh, deze keer gaat de reis naar dahab, wat kleinschaliger maar schijnt qua duiken echt heel mooi te zijn!

Misschien dat ik dat nog wel laat doen voor vertrek, de seamaster is 2 jaar oud daar verwacht ik geen problemen mee, denk ook dat ik die meeneem, de planet ocean is van de eerste generatie maar heeft wel 2 jaar geleden volledige service en dus een WR test gehad.

Hetgeen mij meest zou weerhouden om met een mooie duiker te water te gaan is kans op botsen (tegen oesters, tegen trap van de boot, …)

Die kans is kleiner bij een duik in Egypte.
Rustiger water, beter zicht, minder dik onhandig pak, …

Bedankt voor de tip, de seamaster valt nog ruim binnen de garantie periode, dat is wel een fijne gedachte

1 like

Veel plezier met duiken. Egypte staat voor mij ook op de lijst!

Gewoon mee duiken. Ik ben met een 16 jaar oude Seamaster en een Sub wezen duiken. Beiden ging super en het doet wat met de beleving als horloge liefhebber.

Hier een foto voor de sfeer.

Hier de cartoon versie van @Jurk

26 likes

Beetje zonde om je mooie seamaster aan zand, rotsen, koraal, zout water, apparatuur enz. bloot te stellen.
Wellicht een mooi excuus om hiervoor een zorgeloze Citizen diver aan te schaffen.

3 likes

Boeien. Daar kunnen ze makkelijk tegen. Vergeet ze naderhand natuurlijk niet even goed af te spoelen ivm zout water.

12 likes

30 meter waterdicht gaat niet eens mee onder de douche… Het is echt alleen spatwater wat die kunnen hebben.

10 likes

Niet volgens Omega.

1 like

Als je daarmee niet kunt snorkelen zou het wel heel erg zijn, toch? Kom op, 1 vd beste duikers.

Waterdichtheid omega… een topic gestart in aug 2010 gaat hierover…

1 like

Prachtig dit forum :laughing: :ok_hand:

5 likes

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Omega inderdaad goed garant staat, en dat 30m in hun optiek echt gewoon om mee te zwemmen is, dus geen spatwaterdicht.

Evengoed zou ik horloges met 100m WR willen hebben voor het zwemmen, eerlijk gezegd. Daar durf ik dan direct ook mee te snorkelen. :slight_smile:

Maar dat je met een SMP 300 en een PO 600 niet durft te duiken is natuurlijk van de zotte. Als je met die horloges bang bent voor nattigheid moet je al je “toolwatches” gewoon op marktplaats gooien om met de opbrengst een Villeret te kopen en dan niet meer over tools te miepen.

6 likes

Als het om een keer de kans gaat: doen. En anders: koop een duikcomputer , daar heb je echt wat aan.

Ongeacht het servicen van het uurwerk zou ik toch aanraden eens in de x tijd de pakkingen te vervangen… of ten minste een waterdichtheidstest te doen bij een horlogemaker. Verzekering zal ook niet schade door achterstallig onderhoud vergoeden.

If it ain’t broke, don’t fix it. Zolang het ding nog goed loopt ga ik er niet aan laten sleutelen. Ik douche niet met m’n horloges (zeep kan siliconen aantasten), na iedere duik spoel ik 'm goed af vanwege het zout en de horloges waarmee ik duik sleutel ik niet zelf aan. Met mijn Seiko’s heb ik echt nog nooit problemen gehad op dat vlak. En die verzekeraar gaat echt niet vragen “meneer, heeft u voor u ging duiken een WR test laten uitvoeren en mogen wij daar even bewijs van zien”.

1 like

Dit is dus de reden dat toolwatches niet meer te betalen zijn :stuck_out_tongue:
Ik doe de mijne altijd in mijn handtasje als ik naar het strand ga, hemeltje moet je je voorstellen, een zandkorrel.

3 likes