Ik lees soms bij topics over duikhorloges, teksten als “die is onder water goed af te lezen”. Nu heb ik de afgelopen 25 jaar best wat tijd onder water door gebracht, en ik kan de keren dat ik een duikhorloge droeg op 1 hand tellen. En als ik er al een droeg was het meer voor de fun dan als tool voor een veilige duik. Wat ik wel altijd draag is mijn duikcomputer. Op dit moment gebruik ik een redelijk uitgebreide.
Dit onderwerp is echt al eindeloos vaak aan bod gekomen. Maar goed, ik snorkel alleen. Maar draag dan altijd een duikhorloge. Niet omdat dit nodig is. Maar gewoon omdat ik het gaaf vind.
Een aantal dressers en de oude russen hou ik uit het water. Meeste nieuwere timexjes gaan tot 5 atm, die mogen douchen en de rest koop ik alleen van 10-30 atm, overkill dat wel maar de duikring/bezel doe ik niets mee. Duiken is lastig bij mij, vet drijft op water😁
Ik duik er iedere avond mee het bed in. Telt dat ook?
Ik draag de laatste jaren overigens vaak ‘sportieve’ duikhorloges (sinds 2 weken een Squale 1521 Marina Militare). Vind duikhorloges vaak tof! Ik kom qua water meestal niet verder kom dan een gootsteen of de douche.
Ik zou overigens best nog eens willen leren duiken …
Ik duik al lang niet meer, in het begin plande ik mijn duik met US Navy tabellen, horloge mee om de duiktijd in de gaten te houden. Computers waren onpraktisch en ook veel te duur. Later met een mooie Suunto computer altijd mijn horloge mee als backup. Zo’n computer kan ook stuk.