Zwemmen en snorkelen doe ik met al mijn horloges. Duiken is niet mijn ding.
al mijn horloges die 50m water resist zijn gaan het water in (als ik al ga)
dus 25m heen en 25m terug moet wel lukken denk ik
Suunto om de ene pols, duikhorloge aan de andere. Gewoon omdat het kan en leuk is,
Idem dito
Een aantal dressers en de oude russen hou ik uit het water. Meeste nieuwere timexjes gaan tot 5 atm, die mogen douchen en de rest koop ik alleen van 10-30 atm, overkill dat wel maar de duikring/bezel doe ik niets mee. Duiken is lastig bij mij, vet drijft op water😁
Ik duik er iedere avond mee het bed in. Telt dat ook?
Ik draag de laatste jaren overigens vaak ‘sportieve’ duikhorloges (sinds 2 weken een Squale 1521 Marina Militare). Vind duikhorloges vaak tof! Ik kom qua water meestal niet verder kom dan een gootsteen of de douche.
Ik zou overigens best nog eens willen leren duiken …
Ik hou mijn duiker af en toe aan in bad
Ik duik al lang niet meer, in het begin plande ik mijn duik met US Navy tabellen, horloge mee om de duiktijd in de gaten te houden. Computers waren onpraktisch en ook veel te duur. Later met een mooie Suunto computer altijd mijn horloge mee als backup. Zo’n computer kan ook stuk.
Daar zijn Seadwellers ook voor gemaakt
Is dat geen Stone fish?
Hoewel duiker, ben ik geen super marine biologist, maar in het kort. Stonefish is een familie binnen de Scorpionfish. De Stonefish komt in Caribbean nagenoeg niet voor. Wat een Stonefish genoemd wordt lokaal in Caribbean, is ‘officieel’ een Scorpionfish.
Van deze ben ik wel vrij zeker dat het een Scorpionfish is gezien locatie en uiterlijk. Mn door ogen die meer op de schedel zitten dan erin zoals bij Stonefish.
Toen ik begon met duiken dook ik met de Seiko 7s26 - die ik nog heb - en heb een paar ‘lazy’ duiken gemaakt op de Canarische eilanden met de Certina Diver (standaard zwarte model), maar het gros van mijn 100’en duiken met Suunto Stinger gemaakt.
Nog met mijn vroegere SKX173 gedoken. Just for fun. Helaas geen foto’s van.
Was ook mijn vaste duiktraining horloge.
Plaatje voor de sfeer.
Leuk om te lezen dat er hier best wel veel duikers zijn en dat de meeste van jullie horloges ook dragen tijdens het duiken. Ik zal bij mijn volgende duik mijn horloge ook omhouden .
Zonder dieptemeter en tabel heeft het weinig zin een horloge mee te nemen.
Behalve dan om je gedoken tijd af te lezen.
Met je horloge registreer je je duiktijd door de bezel op 0 te zetten op de minutenwijzer op het moment dat je onderwater gaat.
Je dieptemeter registreert je maximale duikdiepte en op de tabelkaart lees je de nultijd voor deze diepte.
Je hebt je horloge op de maximumdiepte weer nodig, ditmaal om te zien hoelang je hier verblijft.
Overschrijd je de nultijd dan zijn er decompressiestops noodzakelijk waar je opnieuw je horloge en de dieptemeter en de tabel voor nodig hebt.