Duiker (38 tot 41mm) tot €750,-

Hoi,

Mijn naam is Sjoerd en ik volg dit forum al een tijdje, maar heb sinds pasgeleden een account aangemaakt. Ik heb namelijk een vraag met betrekking tot de aankoop van mijn eerste duurdere horloge.

Ben opzoek naar een duiker van 38 tot 41mm (polsomtrek ~16,5cm) groot voor maximaal €750,-. Heb zelf al wat research gedaan, maar er zijn zoveel horloges dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en door een gebrek aan kennis zou ik ook niet precies weten wat ik zou moeten kopen.

Een horloge die me op het oog is gevallen is de Longines Hydroconquest L37304966. Is dit een goed horloge? En naar wat voor merken zou ik nog meer kunnen kijken voor een kwalitatief goed horloge?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Sjoerd

3 likes

Tutima pacific 670-1, Squale duikers, iets van Steinhart, en nou weet ik het even niet meer.
Moet je er per se mee duiken of gaat het voornamelijk om de looks?

1 like

Het gaat voornamelijk om de looks :slight_smile:

squale.:ok_hand:

6 likes

Die Longines moet tweedehands net kunnen lukken. Verder vindt ik in die prijsklasse Christopher Ward wel mooie horloges hebben.
En er is altijd wel iets van Seiko…:wink:

De Longines had ik nieuw gevonden op Chrono24 voor €700,- incl. verzending vanuit Nederland (verkoper met 350+ beoordelingen, dus dat zal waarschijnlijk wel goed zitten). Kan alleen als nieuwe gebruiker geen URL’s plaatsen…

Ik zou liever iets anders als Seiko willen, heb namelijk al de SKX013.

1 like

Komt ie weer voor de zoveelste keer:

De Squale 1545. Een betere bandenslet ga je niet vinden. Voor iets meer dan 500 piek op je deurmat. Hou je nog genoeg centen over voor een shitload aan banden of een Seiko ofzo.
Horloge is te vinden op http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/20-atmos-blueray-ceramic-1545-sel-bracelet

Een sunburst van hebikjoudaar :sunglasses:

4 likes

Grrrrrr

:joy::wink:

Squale is mooi ja!

5 likes

Heb je al gekeken naar de Tissot Seastar.

Volgens mij past die mooi binnen het budget en heeft een 80 uur reserve.
Van een Zwitsers merk en Swiss Made met een keramische bezel.

Hij is wel iets groter maar volgens mij draagt hij niet zo groot.

Heel erg vet horloge, maar hij lijkt alleen wel erg veel op de Submariner… Of moet ik daar gewoon schijt aan hebben? :stuck_out_tongue:

1 like

Van Squale wordt dat op de een of andere manier redelijk geaccepteerd. :man_shrugging:

1 like

Hommages waren vroeger not done kunnen weer tegenwoordig, zelfs de hier op HF aanwezige Instagram influenzaz lopen er mee rond. :sunglasses::ok_hand:t2:

3 likes

Deze had ik inderdaad al gezien, maar hij lijkt me iets te groot voor mijn dunne polsjes van 16,5cm.

Heb wel een toffe duiker voor je.

9 likes

Zou hem gewoon eens ergens gaan passen…

Ben er zelf ook achter gekomen dat je je niet blind moet staren op mm en pols omtrek. Elke horloge draagt anders.

2 likes

Ik denk dat ik dan toch liever voor iets ga met een wat unieker ontwerp :slight_smile:

4 likes

Welk model Seiko is dit?

Squale 1521.

6 likes

:+1:

2 likes

Bedankt voor het aanbod, maar ik ben niet geïnteresseerd in een tweedehands horloge.

1 like