Lorier Hydra of Neptune

Heel mooi!
Maar wel een tikkie aan de grote kant voor wat Sjoerd zoekt denk ik.
Ik zag deze certina toevallig vorige week in Salzburg in een etalage en dacht “he, leuk ding, niet te groot”. Thuisgekomen zocht ik hem op en stond er toch 42mm meen ik. Maar in de etalage leek hij kleiner, dus misschien zou ik hem eens moeten passen.
42,8mm zelfs lees ik, t’is toch een schande (https://www.hodinkee.com/articles/certina-ds-ph200m-hands-on)
Best mooi, maar ook 43mm…
Zoals al aangehaald, werden je hier tot nu toe bijna uitsluitend mechanische horloges voorgesteld, terwijl je zelf een quartz versie voorstelt.
Hou rekening met hogere kosten bij onderhoud op een mechanisch horloge.
DAVOSA heeft ook knappe retro uitziende duikers in quartz. Vintage diver, rond 400 euro, doet wel sterk denken aan de moeder van alle duikhorloges en ook aan die Certina.
Hè ja, ik zie het nu ook. Jammer van de diameter.
Gewoon even passen. Draagt m.i. kleiner. En zeker kleiner als de DS Action Diver. Maar dat komt omdat die een stalen band heeft en deze niet denk ik.
Volgens mij exact op budget…top specs, wel micro brand maar met goede recencies. Oh ja…en kans dat je even moet wachten voor hij weer beschikbaar is, meestal rapido uitverkocht als hij weer beschikbaar is.
TK: Yema Superman Lagoon
Ik wist t wel. Zou voor die mooie blauwe in nieuwstaat verkerende Yema gaan in t blauwe deel.
Voor mij heeft die zat looks! En is gewoon een erg goed horloge voor 50% van de nieuwprijs.
Wat is dat voor band? Ziet er lekker zacht uit.
Perlon Eulit Parma Pacific
Ah, laat dan maar
Een Unimatic is ook een leuk horloge, met een minder standaard design. Het seiko uurwerk valt wel een beetje tegen, maar als je met een nh35 geen problemen hebt…
Ook mk2 valt te overwegen, maar zit boven het budget.
Goedenavond iedereen,
Naar aanleiding van al jullie reacties ben ik tot twee horloges gekomen die me echt aanspreken, namelijk de Certina DS PH200M en de Halios Seaforth. Jammer dat de Certina zo groot is (43mm) dus die valt eigenlijk af… Al vind ik het werkelijk een prachtig horloge . Dan blijft de Halios Seaforth over, alleen is deze niet meer nieuw te koop, dus zal ik hem tweedehands moeten kopen. Waar kan ik dit horloge het beste aanschaffen? Misschien een topic aanmaken in de categorie ‘Gezocht’?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en hulp.
Groet,
Sjoerd
Óók een optie!