Hej mannen, jullie mogen stoppen met suggesties doen.
Heb Sjoerd mijn Yema aangeboden!
En oei wattistiemooi
Dusssss
Reminder voor jullie:
Hej mannen, jullie mogen stoppen met suggesties doen.
Heb Sjoerd mijn Yema aangeboden!
En oei wattistiemooi
Dusssss
Reminder voor jullie:
Lekker kijken, forum afstruinen en blauwe gedeelte zeker in de gaten houden. Maar om je wellicht op weg te helpen;
Hamilton khaki navy
Obris Morgan nautilus
Zelos Helsman
Hamilton Jazzmaster Seaview (meer combi dressy / diver)
Scurfa diver one
Steinhart ocean 2
Deep blue daynight tridiver
Halios Delfin
Nodus retrospect nebula blue
Dan Henry 1970 diver
Richard LeGrand odyssea
Crepas Cayman 3000
NTH Antilles
Wellicht dat je er iets aan hebt om uit te zoeken wat je mooi vindt
Eerlijk gezegd vind ik jouw eigen keuze ook nog eens veruit de beste!
Squale is leuk en kleurrijk maar als eerste dure horloge vind ik die Longines zowel als merk en vwb het model horloge én kwalitatief de beste optie!
Longines heeft misschien niet meer het prestige van vroeger maar het is nog steeds een traditioneel Zwitsers horlogemerk met een lange geschiedenis; wat mij betreft ideaal als eerste “dure” horloge!
Al die Phoibossen, Merauds en Steinharts kunnen daar echt niét aan tippen!
Ik zeg DOEN!!!
https://www.steinhartwatches.de/en/ocean-titanium-500-gmt-premium.html
Deze staat bij mij nog hoog op het verlanglijstje
Tsja, alle duikers lijken ergens wel op elkaar. Voor sommige puristen is het een no go. Zelf kijk ik er zo niet naar. Het is een merk met geschiedenis en ze leveren gewoon hele goede kwaliteit. De kast is echt heel netjes afgewerkt en alle details kloppen. En die sunburst is gewoon lekker. Weet niet waar je vandaan komt maar je mag de mijne eventueel wel komen bekijken als je wilt.
Die Longines is een goede keuze. En anders vind ik de Squale 1521 ook erg tof (heb ‘m zelf gehad) of een Halios Seaforth (heb ik ook gehad). Alledrie rcht goede horloges in deze prijsklasse.
Iets groter (42mm) is de SBDC051 van Seiko. In deze prijsklasse misschien wel de mooiste duiker. En ja, ook die heb ik gehad
Ja, 50 Atmos, 500 Meter.
Mvg. Bertjan
Ah. Dat kon ik niet zien. Zeer respectabel dan.
Waar vind ik deze certina?
Ik heb een Squale 1521 waar ik erg blij mee ben, maar die zijn toch echt een klein tikje duurder. Iets van 850, geloof ik, dus dan moet je jonggebruikt pakken.
Maar er staat ook nog dit op het forum:
Of als je een iets vierkanter horloge wilt, een Turtle:
Want Seiko moet je niet uitvlakken.
Ik heb zelf dit:
Dit:
En dit:
De Longinges is gewoon een goed horloge, maar hieronder nog enkele duikers tussen de 38 en 41mm voor minder budget. Houd je misschien nog wat budget over om er wat bij te kopen…
De Squale 1553 40mm moet voor €300 te doen zijn
Dan Henry compressor 1970 40mm her en der voor om en nabij de €200
Een Citizen NY2300 40mm denk voor ongeveer €200 verkrijgbaar
En natuurlijk de welbekende 40mm Precista van de forum inkoopactie…€200???
Verder succes met je zoektocht!
Beste Sjoerd,
De Longines Hydroconquest is een quartz horloge. De meeste horloges die geadviseerd worden in dit topic zijn automatische horloges.
Misschien goed om hier eerst een keuze in te maken.
Ik denk dat er hier ook ontzettend veel goedbedoelde bomen worden aangeboden, waardoor het bos niet zichtbaarder wordt. Zoals @rexaflex al aangeeft is het denk ik verstandiger om eerst wat globale keuzes te maken. Dan kun je daarna nog wel navragen of jouw richting of horloges die je op het oog hebt, de moeite waard zijn.
Inderdaad, super bedankt voor alle reacties iedereen! Ik zal er vandaag voor gaan zitten en kijken wat ik wil. Er zijn talloze vette horloges voorbij gekomen, wat mijn keuze niet veel makkelijker heeft gemaakt
Wat betreft een quartz of automatisch horloge maakt het me niet heel veel uit, ze hebben allebei hun voor en nadelen. Goede kwaliteit van het uurwerk en horloge staat bij mij voorop.
Ga vooral ook passen. Soms lijkt een horloge online super, en past het gewoon niet goed.
Ik heb maanden zitten kwijlen op de Tudor Black Bay Bronze, maar toen ik hem ging passen was ie gewoon te groot voor mijn pols. Tudor Black Bay 58 vind ik weer te klein.
Uiteindelijk moet je gewoon die winkel in…