Duiker gezocht

Beste horloge-liefhebbers,

Als ik de zoekbalk gebruik van het forum kom ik voldoende mogelijkheden maar voor mij een beetje onoverzichtelijk, vandaar dit nieuwe topic.

Op dit moment ben ik op zoek naar een duiker, die zijn er zoals jullie weten in alle soorten en maten en uiteraard budgetten. Hieronder een aantal eisen:

  • Budget maximaal €300. Doorsparen is geen optie, lees net een huis gekocht, en ik wil niet meer uitgeven aan een horloge op dit moment;
  • Maximaal 42mm;
  • Automaat is een pré maar geen must;
  • Nieuw of tweedehands;
  • Zowel te dragen op staal als op rubber;
  • Horloge moet in Nederland op te halen/te verzenden/te bestellen zijn.

De wel bekende Seiko familie ken ik. De Seiko SKX007 is dan ook een gedegen optie, het Monster daarentegen niet.

Benieuwd of jullie leuke opties hebben/kennen, mochten jullie een horloge in jullie bezit hebben die jullie misschien willen verkopen en voldoet aan het lijstje hou ik me uiteraard ook aanbevolen.

Kom maar door! Uiteraard alvast bedankt!

De usual suspects naast de 007:

Sub 200:

  • Oriënt Mako
  • Oriënt Ray

Sub 300:

  • Seiko Spork/Sumo/Stargate
  • Citizen ProMaster Marine Professional Diver (BJ8050-08E)

Diverse micro brands hebben ook mooie divers binnen je budget (vaak wel quartz).

Hij valt net buiten je wensenlijstje, maar wil hem toch even aankaarten; Seiko SKZ325! (Volgens mij is deze 43mm)

Op ebay zie je ze meestal voor 300+, maar tweedehands moet het lukken met jouw budget. En toevallig ken ik iemand die er wel afscheid van wil nemen. :wink:

Kijk even bij Monsterwatches onder het kopje Duikers.

Zit wel iets voor je bij denk ik.

Elf.

Een Sumo voor onder de 300? Waar?:wink:

Citizen Promaster Sea ( Solar quartz ) € 199,- 20 bar WR … 41mm Ø

Citizen Promaster automaat 42mm Ø …20 bar WR € 229,-

diverse kleuren.

oeps… geen idee of deze ook op staal komen of kunnen
ik dacht per abuis dat je rubber of leer bedoelde

1 like

Ook op staal te krijgen, folded band, maar wel duikers extension:

1 like

Misschien bij de micro merken shoppen?
Heb zelf goede ervaring met de Obris Morgan Explorer (42mm, Miyota 9015). Nu in 2e herziene versie:

1 like

Zitten een aantal mooie klokken tussen, hier even een update:

  • Oriënt heb ik nog niet echt een’wauw’ gevoel bij, dit is puur persoonlijk;
  • De Seiko SKZ325 heeft potentie maar wil eerst andere opties afwachten;
  • De Citizen promaster heb ik gehad, geen intentie terug te halen;

De micro brands spreken mij zeker aan. Artego, Precista, Obris Morgan, Halios zijn zeker horloges die mij kunnen bekoren. Zijn er nog meer van dit soort merken?

Mocht iemand een horloge willen verkopen van bovenstaande merken, let me know.

Alvast bedankt voor huidige ideeën.

Voor nu, ben benieuwd naar andere suggesties. I

http://www.vertigowatches.com/home/en/shop

Invicta en Deep Blue hebben ook de nodige betaalbare duikers.

Euh inderdaad. Maar Spork en Stargate moeten toch wel lukken voor onder de 300 meen ik?

Spork niet vrees ik, die is aardig duur geworden.

Halios valt (ook tweedehands) buiten je budget. Artego heeft mooie duikers maar dat zijn wel flinke klatsers.

Had je al eens bij Borealis en Armida gekeken?

Vertigo is een leuke (betaalbare) optie voor een leuke zomerklok.

Ben bang dat ik binnenkort er ook aan ga geloven :wink: Zeker op zo’n kleurrijke nato word ik er echt vrolijk van!

Mako XL is ook een goede Orient optie

Een Prometheus Piranha zou in principe net binnen budget passen (incl shipping) maar de invoerrechten verprutsen het waarschijnlijk.

[EDIT] ik zie net dat er hier op het forum een te koop staat voor je budget: Verkocht: Prometheus Piranha

Deep Blue heeft een automaat (de Sun Diver) die nog wel eens voorbij komt op een niet nader te noemen dagelijkse aanbiedingen site, in welk geval 'ie ruim binnen je budget valt.

Honderd euro er bovenop (sorry, ik kon het niet laten) en je hebt een Aevig Huldra. Een Nederlands merk dat ik pas recentelijk via dit forum leerde kennen.

Tweedehands is de Aevig Huldra binnen budget, er stonden er recentelijk een paar op WUS…

Eentje is al weg… :wink:

Waarschuwing: legt de lat voor de rest van je collectie behoorlijk hoog… :slight_smile:

Heb hem behalve naar kantoor gewoon de hele week om gehad. Halios Tropik en Helson Skindiver (toch best prima klokjes) doodleuk kist nauwelijks uit geweest.

3 likes

Bij mij staat deze nu hoog op het lijstje: Seiko SNZH55 FFF mod.
Mooi binnen budget (er kans zelfs nog saffier bij) - leuk formaat, automaat en erg mooi.

1 like

Het origineel zonder mod is ook best te pruimen, zeker in deze combinatie.

Enige nadeel is de wat teleurstellende stalen band die er bij wordt geleverd.

1 like