Duiker kopen: maar welke!

1 like

Nummer 2

Ook niet de oudere modellen?

Noo, dan vind ik de nieuwere wel mooier!

@Enkay Ik heb en had ruwweg dezelfde wensen als jij, ook met een vergelijkbaar kleine polsmaat.
Voorheen heb ik een Squale 20 Atmos 1545 (in het zwart) gehad, 40mm, wat op zich wel ging qua formaat, maar ik ging me stillaan -al dan niet geholpen door rond te neuzen op dit forum- storen aan enkele aspecten.
Zoals de cyclops, Mercedes-hands, het dubbele Squale logo :grimacing: :upside_down_face:, dus ging ik ook op zoek naar iets uniekers.
Wel met een stuk lager budget, <500 euro. Het moest ook een enigzins dressy/elegante duiker op staal worden, 40mm of kleiner, niet dikker dan 12,5mm, als 't effe kon Zwitsers, datum maakte me niet uit, zolang er maar geen cyclops op zat, en saffier glas, en een WR van minimaal 100m, liever 200m.

En toen liep ik tegen de Maen Hudson 38 aan. Ticked all the boxes for me. :ok_hand:

Ook in volledig zwart of met donkerblauwe dial te krijgen trouwens. Nieuw ~550 euro.
https://www.maenwatches.com/pages/hudson-automatic-collection

Er zijn hier enkele forumleden, die zodra de Hudson genoemd wordt, uit hun kerkers komen aanwaggelen om het waterpeil in een nabijgelegen smalle waterpartij te doen zakken wegens het tijdelijk ontbreken van een archaïsch rund of twee :smirk: en die graag oprakelen dat de uiteindelijke versie van de Hudson 38 toch wel zóó veel minder was dan wat de Kickstarter in 2017 beloofde… :tired_face:
Om een gevederd cartoon-figuur te quoten: “I could not care less, Cow!” :expressionless:

dus die optie wilde ik je i.i.g. nog benoemen.
Verder, van het reeds aangebodene,
de Doxa, de Mido en de Baby Dreadnought staan nu ook op mijn verlanglijstje. :sweat_smile:

Oh, en weliswaar niet Zwitsers, maar de latere versies wél met Zwitsers uurwerk, en ~40mm,
de Halios Seaforth. Daar ben ik lang naar op zoek geweest, op dit forum gevonden… let wel, momenteel alleen 2e hands nog te vinden en erg zeldzaam. Wel nog binnen budget voor je.
Plaatje geleend van Worn & Wound:

7 likes

Nog een optie, al is die niet meer nieuw te krijgen, is de mido all dial diver in het blauw.20210311_223424

Dat is een beauty :star_struck:

Ah! Tof om te horen dat je een Halios Seaforth via HF hebt gevonden. Ik ben nu ook al een tijdje op zoek naar de Halios Seaforth Pastel Blue met 12H Bezel. Welke heb jij uiteindelijk gevonden?

1 like

Degene die ik van meet af aan wilde, sunburst blue Gen 1 + steel bezel (diver of 12H had me niet uitgemaakt overigens, date of no date ook niet). :star_struck:

Kritiekpuntje is de nogal luide Miyota erin.
Een Bahama Yellow mét date zou ook nog welkom zijn. :banana:

4 likes