Duiker kopen: maar welke!

Doxa!

Erg mooi en draagt fijn en klein, vanwege de korte lug to lug. Imo ook echt onderscheidend t.o.v. de overige opties door o.a. de BoR (staat overigens ook heel goed op een tropic!).

Ik heb toentertijd overigens getwijfeld tussen een Baltic Aquascaphe. Gekozen voor de Doxa vanwege de inhoud, heritage en uiteraard de looks.

Let me know als je meer info nodig hebt over de Sub!

3 likes

Gezien je eisen zou ik voor de Squale gaan, alleen geen Zwitsers, but who cares?

Ik zou voor de Longines gaan. Misschien boven je budget maar over de zeer lange termijn dat je dit horloge vermoedelijk zal gaan dragen is dat te verwaarlozen. Is overigens ook met matgroene wijzerplaat te krijgen. Heel speciaal. Zie ook de laatse aflevering van Federhaus op YouTube. Veel succes.

1 like

Gaaf! Welke kleur heb je?

Ik vind de Doxa er geweldig uitzien, band is ook fantastisch. Alleen ik wil hem graag in het blauw, juist in die kleur is die wel een beetje anoniem :frowning:

Agree, ik vind het alleen wel jammer dat de Squale geen mooie stalen band heeft. Ik zou hem denk ik 90% van de tijd met een stalen band dragen, dus dat is wel minder.

Polsmaat 17,5 cm

2 likes

Uit dit lijstje heeft de Mido mijn voorkeur. Ook een mooie stalen band! Doxa moet eigenlijk oranje, of geel, of aqua…

1 like

De Yema heb ik ook gehad . Gekocht voor de heritage en het super heldere blauw van de dial. Alleen die bezellock blijft overal achter haken! Zo vaak teruggebogen dat ik hem uiteindelijk maar verkocht heb…

1 like

Uit dit rijtje dragen de Hamilton en WMT klein. De Seiko is iets groter maar draagt wel oké op rubber

Grappig, dat heb ik nog geen enkele keer meegemaakt. Ik erger me wel aan de stalen band dus ik heb ‘m nu op een sailcloth strap.

Na de eerste keer is het hek van de dam. Hij is moeilijk netjes terug te buigen dus dan blijft de lock steeds een klein beetje openstaan. Ik vond het 1 van mijn mooiste horloges maar dit was echt een deal breaker. Maar daarna de Hamilton Khaki Navy Scuba H82345141 gekocht en deze heeft mij zeer positief verrast!

@Woods

Ik zag o.a. een review op dit forum van iemand die de Yema Superman had. Hij gaf aan dat het kwaliteitsgevoel wel ernstig ontbrak bij dit horloge. Uiteraard is het maar één review en dat zegt niet alles, maar mijn persoonlijke perceptie bij veel wat Frans is (sorry als ik hier mensen mee kwets :wink: ) is ook niet bepaald hoog.

De Sinn vind ik de beste keuze, maar boven budget.
De Mido Oceanstar Tribute is prachtig in het zwart.
Ik ben een grote fan van blauw, maar plaat + bezel in blauw vind ik er over.
De SPB143 is ook top.

1 like

https://www.deepbluewatches.com/di10ii40audi72.html

Niemand die de @crusial ft. @HanDavinci hfle oppert? Zonde omdat:

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat een heerlijk antwoord!
Ik ben zelf dus helemaal niet zo van de duikers… maar ik word stil aan fan alleen al door hoe jij het beschrijft en je ervaring deelt!!! Liefde spat er van af. Waarvoor dank!

2 likes

De searambler (zilvergrijs)!

Net als de oranje, gele en turquoise kleuren een Doxa original. Er wordt veel gezegd dat een Doxa een opvallende kleur ‘hoort’ te hebben, echter moet je dat helemaal zelf weten en doen wat bij je past :slight_smile:

Als jij voor blauw wilt gaan zodat jouw horloge wat minder opvalt, dan moet je dat lekker doen!

6 likes

De Certina staat in het blauwe deel…

2 likes