Duiker reissues met Monnin case

Kun je gebruiken als een soort GMT. Je verschuift de bezel naar het aantal uren verschil en je kunt met de minutenwijzer en de bezel het juiste uur aflezen.

1 like

Dát snap ik nu net wel. Ik snap niet waarom je dat zou willen (poor man’s GMT), en al helemaal niet waarom je het zou willen op een diver.

1 like

Deze kastvorm heeft mij altijd al aangesproken en nu ik de CWC Ti300 met veel plezier draag ben ik wel benieuwd welke merken met deze kastvorm hier op HF nog meer rondzwerven

What collectors call the Monnin case is a distinctive dive watch case, with a flat, rounded shape, wide but not sharp bevels on the lugs, and a flared crown guard that seems to hug the crown. It comes across as both utilitarian but also elegant, and sits low on the wrist due to its fairly flat profile
Alvast bedankt voor jullie input :+1:

6 likes

Kom er maar in @Bermuda !

2 likes

Dank! Op het HF is er eens eerder een lijst gepubliceerd met alle merken die de Monnin kast hebben gebruikt, Cav kun jij die citeren?

Bij deze mijn verse toetreding tot de wereld van deze kasten met mijn aankoop afgelopen Rikketik, een 1969 Precibel 300m vintage diver 25 jewels automaat:

3 likes

Heel tof, zeker in combinatie met deze nato :facepunch:

1 like

@pasd ik had ‘m scherp omdat ik deze morgen hopelijk binnen krijg…

5 likes

@Royce & @pasd, topics samengevoegd en oude verwijderd. Hier verder … :slight_smile:

Ga ik ondertussen even uitzoeken wat een ‘Monnin’ kast is.
Nooit van gehoord! :see_no_evil:

5 likes

Wel op tijd naar bed…

4 likes

Pas maar op, dat wordt de opvolger van je Doxa! :grin::innocent::wink:

3 likes

Dan zul je zien dat Monnin niet de producent was.

Why is it called a “Monnin” case? Why is it called a "Monnin" case?

4 likes

Dank je wel! :pray:
Daar ga ik me later vanavond even in verdiepen.

3 likes

Initially the manufacture of these was outsourced to Georges Monnin, a French watch company that made dive watches for a wide range of brands, including under its own name. However, the watch soon became so successful that production was moved to Heuer’s own factories in Switzerland

:scream::rofl::laughing::wink:

1 like

Lekker man :facepunch:

1 like

Top! Ik vroeg me al af of zoiets kon. Bedankt voor het samenvoegen!

2 likes

Dat is deze ;

1 like

Net binnen, een vintage stijl bandje erop en om de pols! :partying_face: :partying_face:

Nee, ik had natuurlijk niet nóg een horloge nodig, heb niets met vintage en zeker helemaal niets met Franse horlogemerken (wel Swiss made), maar dit was zo’n ‘op slag verliefd’-dinges.
Toch te lang getwijfeld toen deze in het blauw hier verscheen, en was ie verkocht. Alsnog in de rebound kunnen aanschaffen via het ‘wat had je willen dragen’-topic…! Dank @Jtrommel!

Feuvrier staat niet in de lijst, en ik weet niet of dat een goed teken is…. Google levert wel wat info over verschillende Feuvrier horlogemakers, maar daar kom ik zoiets als deze niet tegen verder. Anyway, ik blijf ‘t ‘n leukerd vinden!

9 likes

Deksel is niet heel spannend of leerzaam.

3 likes

ik vind heb ook wel wat hebben eerlijk gezegt…

1 like

Geen zorgen om maken, die lijst wordt nog steeds aangevuld en er waren errug veel merken die deze kasten gebruikten.

3 likes