Duiker reissues met Monnin case

Grappig. Ik kwam tijdje geleden al de Momentum Sea Quartz tegen, aka het “Magnum PI” horloge:

Leuk ding tegen leuke prijs met leuk verhaal.

Maar zo kwam ik weer terecht bij de CWC duikers. Ook heel tof, zelfde soort case, wel iets duurder uiteraard.

En nu net werd de reissue aangekondigd van de HPG duiker, in samenwerking met Wolbrook:

Ook heel leuk, en zeer goed geprijsd.

Alledrie interssant. Welke zouden jullie kiezen?

• Momentum Sea Quartz
  • CWC
  • HPG
0 stemmers
5 likes

Sea Quartz vind ik de leukste, de CWC automaat heb ik gehad en die is prima, maar wat te dik uiteindelijk. HPG vind ik een beetje saai zo op de plaatjes.

1 like

Na nog even verder geneusd te hebben op de websites, is de de nieuwe HGP zo te zien de enige met een echte Monnin case, daadwerkelijk rechtstreeks vervaardigd door Monnin. Tenminste, weet niet waar CWC hun kasten vandaan haalt…

Maar dat detail geeft de HGP toch een (klein) streepje voor. Zou zelf graag zien dat hun automaat ook zonder datum kwam, maar eigenlijk voorziet de Mecaquartz daar al in. Heb toch al mechanische diver(s) in huis.

Van de Sea Quartz, hoewel idd erg leuk, las ik wat negatieve verhalen mbt quality control. En CWC is net in wat hoger segment en dus iets duurder, maar wel heel tof. Lastige keus.

Bedankt voor de tip: Heb de HGP besteld in quartz! Was al tijden op zoek naar een mooie quartz monnin case, maar de andere twee konden mij toch niet zo bekoren. CWC is gewoon te duur naar mijn mening, MWC heeft min of meer dezelfde horloges maar voor een lagere prijs. Ben benieuwd naar de HGP, ik kende het nog niet !

2 likes

Tof! Ik overweeg ‘m ook! Zit nu de Sea Quartz en deze (en ‘n beetje de CWC, maar die is idd net wat duurder) uitgebreid met elkaar te vergelijken.

Nog een leuke extra aan de HGP is dat ie niet een tikkende secondewijzer heeft.

Is dan ook echt net, een dag geleden, ge(her)lanceerd :blush:

Ja leuk! Zacht prijsje ook 233€ met gratis verzending. Wel pas eind oktober geleverd. Ik neem het risico wel van dit (voor mij) onbekende merk. HGP doet mij denken aan het merk Horloscaphe, ook zo’n typisch frans microbrand, waar ik ook een horloge van heb (en blij mee ben). De HGP heeft een erg mooie bezel, en de iets verhoogde indices vind ikmooi, beter dan die ‘geprinte’ indices
de CWC of Seaquartz naar mijn mening!

2 likes

Jacques Bianchi, ook monnin case reissue

4 likes

Ja grappig, die zag ik ook net voorbij komen op Monochrome geloof ik.

1 like

Wel heel blij met mijn sea quartz, ik vond de link met magnum pi en het oorspronkelijk merk (chronosport) wel fijn…

2 likes

Ik zou toch het liefst zo een hebben.

Maar wel andere prijsklasse, helaas.

9 likes

En anders is er nog deze, de Zodiac Red Dot serie
Echte Monnin kast en ETA quartz

Uit eigen collectie;

10 likes

De HGP komt qua looks en met echte Monnin case erg in de buurt.

Ja, dat zag ik idd. Best 'n leuk ding.

1 like

https://www.watchuseek.com/threads/monnin-case-watches-we-need-to-talk.5457637/page-2

2 likes

Is de Mecaquartz net zo shockproof als een normale quartz? Ik overweeg dan de HGP.

Hm, dat weet ik eigenlijk niet precies. Iemand een quartz-expert hier?

Mecaquartz is voor zover ik heb begrepen een uurwerk met 2 onafhankelijke aandrijvingen. Er zal waarschijnlijk niet veel verschil zijn met gewone quartz.

Op MWR , military watch forum, houden we een lijst bij met alle merken die ooit gebruik maakten van deze : MRP SA’s kasten ( Swiss patent for the case published as CH503305A ) , gemonteerd dus door o.a. Monnin waar de naam vandaan komt waaronder ze bekend zijn geworden.

Best een lijst :nerd_face: :joy: :joy: dus als je van vintage houdt en dit type kast zijn hier de merken ;

1. Adura
  2. Aeritalia
  3. Aifex
  4. Airin
  5. Alsta
  6. Ambre
  7. AQUADIVE
  8. ARISTO
  9. AUSTIN
  10. Aurore
  11. B.A.L.E.Y.S
  12. Barracuda
  13. Benora
  14. Bessa
  15. Breil
  16. Breitling
  17. Broadarrow
  18. BWC
  19. Camif
  20. Candino
  21. Chronosport
  22. City
  23. Clyda
  24. Cooper
  25. Cupillard
  26. CWC
  27. Cyma
  28. DARWIL
  29. Diffor
  30. Dive Dynamics
  31. Diving
  32. DuBois
  33. Ducado
  34. Dugena
  35. Edma
  36. ELVIA
  37. Evilard
  38. Felca
  39. Flamor
  40. Foresta
  41. Fresard
  42. Geota
  43. GLYCINE
  44. GUILDCREST De Luxe
  45. Hamilton
  46. HEUER
  47. Heurlux
  48. HMC
  49. Hommes Grenouilles de Paris (HGP)
  50. Jacques Bianchi
  51. JAZ
  52. Jourez
  53. Kienzle
  54. Kronos
  55. LANCASTER
  56. La Spirotechnique
  57. Le Cheminant
  58. Le Forban
  59. Le Gran
  60. LE JOUR
  61. Le Martine
  62. Luxia
  63. Mappin & Webb
  64. Maty
  65. MIGMA
  66. M Milord
  67. Momentum
  68. Monnin
  69. Mortima
  70. MULCO
  71. Em Dubya Cee
  72. Nappey
  73. Nautilus
  74. Neuchatel
  75. Nemrod
  76. Nilax
  77. Nivada
  78. O&W
  79. ORIOSA
  80. ORIS
  81. Orsa
  82. Pierre Lannier
  83. Podium
  84. Precibel
  85. Reglex
  86. Rocca
  87. Rodania
  88. ROF
  89. Rotary
  90. Scubapro
  91. Sinn
  92. Spiroquartz
  93. Steelco
  94. TECHNOS
  95. Tegra
  96. Timor
  97. TOURNEAU
  98. UNO
  99. Verity
  100. Victoria
  101. Voltaire
  102. Vuillemin Regnier
  103. Westbury
  104. Wittnauer
  105. World Tour
  106. Yema
  107. Zanetto
  108. Zenith
  109. Zeno
  110. Zentra
  111. Zodiac red dot
6 likes

Ik heb de CWC 1980 reïssue diver met Quartz uurwerkje.

Deze monnin case heeft vaste pinnen, dus ben je wat beperkt in bandkeuze.
Standaard wordt deze CWC geleverd met leren en nylon nato-strap, maar een canvas met schroefsluiting (ook CWC) smoelt ook goed :wink:

6 likes

Smoelt best ! voor wie het zelf wil proberen zoek dan op ; boekschroeven .

1 like