Sea Quartz vind ik de leukste, de CWC automaat heb ik gehad en die is prima, maar wat te dik uiteindelijk. HPG vind ik een beetje saai zo op de plaatjes.
Na nog even verder geneusd te hebben op de websites, is de de nieuwe HGP zo te zien de enige met een echte Monnin case, daadwerkelijk rechtstreeks vervaardigd door Monnin. Tenminste, weet niet waar CWC hun kasten vandaan haalt…
Maar dat detail geeft de HGP toch een (klein) streepje voor. Zou zelf graag zien dat hun automaat ook zonder datum kwam, maar eigenlijk voorziet de Mecaquartz daar al in. Heb toch al mechanische diver(s) in huis.
Van de Sea Quartz, hoewel idd erg leuk, las ik wat negatieve verhalen mbt quality control. En CWC is net in wat hoger segment en dus iets duurder, maar wel heel tof. Lastige keus.
Bedankt voor de tip: Heb de HGP besteld in quartz! Was al tijden op zoek naar een mooie quartz monnin case, maar de andere twee konden mij toch niet zo bekoren. CWC is gewoon te duur naar mijn mening, MWC heeft min of meer dezelfde horloges maar voor een lagere prijs. Ben benieuwd naar de HGP, ik kende het nog niet !
Ja leuk! Zacht prijsje ook 233€ met gratis verzending. Wel pas eind oktober geleverd. Ik neem het risico wel van dit (voor mij) onbekende merk. HGP doet mij denken aan het merk Horloscaphe, ook zo’n typisch frans microbrand, waar ik ook een horloge van heb (en blij mee ben). De HGP heeft een erg mooie bezel, en de iets verhoogde indices vind ikmooi, beter dan die ‘geprinte’ indices
de CWC of Seaquartz naar mijn mening!
Mecaquartz is voor zover ik heb begrepen een uurwerk met 2 onafhankelijke aandrijvingen. Er zal waarschijnlijk niet veel verschil zijn met gewone quartz.
Op MWR , military watch forum, houden we een lijst bij met alle merken die ooit gebruik maakten van deze : MRP SA’s kasten ( Swiss patent for the case published as CH503305A ) , gemonteerd dus door o.a. Monnin waar de naam vandaan komt waaronder ze bekend zijn geworden.
Best een lijst dus als je van vintage houdt en dit type kast zijn hier de merken ;
Ik heb de CWC 1980 reïssue diver met Quartz uurwerkje.
Deze monnin case heeft vaste pinnen, dus ben je wat beperkt in bandkeuze.
Standaard wordt deze CWC geleverd met leren en nylon nato-strap, maar een canvas met schroefsluiting (ook CWC) smoelt ook goed