Blancpain x Swatch

Ja en dan moeten ze nog eten, drinken, etc. Als je al die kosten eraf haalt dan hou je helemaal weinig over. plus advertentiekosten, reiskosten etc. :see_no_evil:

2 likes

Dit ontneemt mij echt elke wil/zin/interesse om nog richting een Swatch boetiek te gaan. Maar goed, dit is precies de point natuurlijk. Hype en aandacht voor het Swatch concern. Verwachten dat het anders zou gaan is zinloos.

1 like

Jullie vergeten dat sommige mensen geen ene reet te doen hebben, en dat hun uren dus zo goed als niks waard zijn. Die hoeven alleen maar te kiezen hoe ze 20 uur op hun telefoon gaan koekeloeren: zittend op de bank van hun moeder voor 0 euro per uur, of wachtend op een Swatch voor 18 euro per uur.

14 likes

Ik moet eerst nog zien dat het werkelijk zo druk gaat worden…

1. De Omega Speedmaster is toch een heel ander horloge dan een Witbrood FF (wa’s da, hoor ik de gemiddelde persoon -niet verzamelaar/HF-er - denken)…

2. De prijs is aanmerkelijk hoger, 250 vs. 390 Euro.

Het zou mij niet verbazen als dit een minder succesvolle lancering wordt dan de Speedmaster.

Stiekem zou ik daar hard om lachen.
Ik vind dit stuk castorboon met geperste keramiek niks.
Zeker niet met een totaal niet te onderhouden uurwerk.
De link naar het schoonhouden van de oceanen? Gekunsteld.

Voor dit soort geld zijn daarbij juist zulke leuke vintage horloges van prima kwaliteit te koop…

3 likes

Dan onderschat je Swatch :wink:

1 like

Ja, er is veel leuks van betere kwaliteit te koop voor minder. Toevallig net dit topic geplaatst over Monnin-case duikers:

2 likes

Die zie ik 100 x liever…

1 like

Het was wel duidelijk hoor, dat jij het niet ziet zitten. Maar het staat je vrij je mening nogmaals te uiten natuurlijk. Leuk ook, in een topic met voornamelijk enthousiastelingen. :+1:

image

Haha precies dit! Wel jammer voor de liefhebbers.

5 likes

Ben met je eens dat ze niet precies hetzelfde deden. Waar ik de overeenkomst in zie, is dat een bekend luxemerk uit het hoger segment, een iconisch design beschikbaar maakt voor een veel grotere groep klanten. In die zin is dat wat Tudor ook doet, zowat elk model is een moderne interpretatie van een vintage Rolex.

Tudor is inderdaad een ander merk, maar wel een merk dat voor de Black Bay op sterven na dood was, in de 00s waren ze niet eens aanwezig op de Amerikaanse markt. En als tweede overeenkomst, denk ik dat de Tudor ook Rolex heeft geboost. Net als de Moonswatch de Speedmaster heeft geholpen. Denk toch wel dat veel mensen als eerste echte horloge een BB kopen en daarna uiteindelijk toch een R willen.

Dat denk ik ook. Het zal zeker obscure vintage zijn over een aantal jaren, de exemplaren die overleven worden vast wel verzamelbare curiosa als je lang genoeg wacht.

1 like

Man man man wat een losers, hele nacht in de rij voor een paar honderd euro winst. En daarmee het plezier van de liefhebber verzieken ook nog. Ik hoop dat ze helemaal lek worden geprikt door de muggen.

10 likes

Zijn er eigenlijk nog HF’ers die morgen in de rij gaan staan voor de SwatchPain?

1 like

Ik zag ergens de bijnaam ‘Thrifty Fathoms’ voorbijkomen. Die vind ik toch een stuk leuker.

4 likes

Mooi alternatief:

5 likes

En met een Seiko Industries NH35 uurwerk dat je kunt servicen…

1 like

Dat is voor mij totaal geen alternatief. Wil ik nog niet gratis. Daar is toch niks ‘fun’ aan??

3 likes

Voor de mensen zonder geduld en met teveel centen :
Swatch Blancpain online kaufen | eBay

1 like

Filmpjes gezien en ziet er wel geinig uit. Maar goed, dat vond ik ook van de MoonSwatch en die heb ik uiteindelijk ook nooit gehaald. Viel toch elke keer weer tegen om de pols, dus benieuwd hoe dat met deze zal zijn. Wel volgend jaar pas wanneer de hype voorbij is…

1 like

Nee ik ga niet in de rij staan. Maar binnen een jaartje wil ik toch wel de groene variant op de kop tikken. Overigens gaat er ook nooit iemand in de rij staan voor een 400 euro kostende Seiko of Tissot op de release datum. Dus dat wat dat aangaat pakt Swatch het wel goed aan :sweat_smile:

2 likes

Objectief gezien zijn ze de prijs niet waard, maar wat je koopt is de hype – en dat kan heel erg leuk zijn. Samen erover praten hier op het forum, in de rij staan en er eentje kopen. Helaas wordt dat laatste aspect van dit event verpest door de scalpers. Het is geen prettige aankoopervaring en daardoor toch minder leuk.

4 likes

En precies daarom heb ik de verleiding kunnen weerstaan voor een Moonswatch.
En precies daarom ben ik nu wederom ERG nieuwsgierig naar de 51Fathoms … dus als ik even sterk ben en blijf, zal dit wellicht wederom overwaaien… :slight_smile:

2 likes