Duiker reissues met Monnin case

En op één been kun je niet staan!

5 likes

Een ander horloge geworden deze :relieved:

Met dank aan @basvg

6 likes

NIce! Gefeliciteerd!

2 likes

Felca Seascoper III
cfr. @Renepb gebruikt door de duikers van de Nederlandse marine
Rene had er een hele boel en ze hadden allemaal een nummer in caseback gekrast

5 likes

5 likes

Twee Monnin case horloges.
De Heuer is geen reïssue, maar een originele uit 1983.
De CWC heeft een Titanium kast met geïntergreerde bandaanzet Het is een “Monnin”-model, maar ik kan niet vinden of deze geproduceerd is door Monnin. (Was ook niet van plan de deksel er af te schroeven van deze prille NA…)
Ik heb CWC al gevraagd, maar nog geen antwoord.
Wie weet meer van deze nieuwe titanium case?
@Alexx28
@Spooler
@Robert19701
@aurelius

9 likes

Monnin is volgens mij een Franse firma die werkt niet voor CWC dat gebeurt allemaal in door 1 fabriek in Zwitserland.
Edit
CWC are possibly best known for their dive watches, which replaced the Rolex Military Submariner (or MilSub) as standard issue from 1980 onwards. CWC supplied mechanical dive watches to the Royal Navy in 1980 and 1981, with a dial reminiscent of the Omega Seamaster 300 and in a case manufactured by MRP S.A. and similar to the Monnin case popularised by the Heuer reference 844

1 like

‘Monnin’ kasten werden nooit door Monnin gemaakt… De kasten die onder die naam bekend werden, kwamen eerst van kastenmaker MRP SA - ook de vroege kasten van CWC - en later van andere kastenmakers die de MRP-kasten namaakten. Wie dat nu is voor CWC durf ik niet te zeggen.

1 like

2 likes

Supertof :boom: pb me maar als je m zat ben :wink:

1 like

En blijven teasen die Heuer :sweat_smile::see_no_evil:
Zo een mooie en nog eens mijn geboortejaar…

2 likes

Ik zou het niet weten, helaas.

1 like

Heb flink zitten googlen naar casemakers die grade 5 titanium cases maken, maar het is denk ik echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Als je ook kijkt naar de onderkant van de case dan zie je dat het wel echt mooi gemachineerd is. Strakke lijnen, scherpe randen, concave toeloop naar de caseback etc.
Ook de bezel, flawless gemachineerd. Ik weet niet hoe dat is met de stalen cases en bezels van CWC, maar deze titanium variant is wel echt top en ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit!!

2 likes

Ik had die aanloop naar die titanium case ook gemist blijkbaar

2 likes

Ik heb bewust niet gekozen voor TGN versie van ee CWC Ti300.
Hoewel ik af en toe met plezier de podcast van TGN beluister, had ik eerlijk gezegd geen zin om daar ook nog aan herinnerd te worden op een horloge die voorlopig voldoende draagtijd krijgt.

Ook de wijzerplaat van de 2nd Ti300 vind ik iets stijlvoller. Maar da’s puur persoonlijk.
De GMT bezel vind ik wel weer geslaagd.

TGN Ti300

2nd edition Ti300

2 likes

Voorlopig is het een keeper :wink:

1 like

Het is een keurig stukje draai- en freeswerk.
Ondertussen heb ik bericht terug van CWC.
Het enige wat ze willen delen is dat de watchcase gemaakt is in Zwitserland.
Ze gaan niet zeggen welke fabrikant.

Jouw bezel vind ik een stuk bruikbaarder dan die urenmarkeringen… heb nooit 1 tm 11 op een bezel insert begrepen…

1 like

Tja wat is voorlopig hier op het forum :laughing:
Heb geen haast :+1:

1 like

Telt deze ook? Een ‘Ferrari’ maar niet dé Ferrari. Kan er bar weinig over vinden. Kast is van mooie kwaliteit, uurwerk je een hele simpele Quartz. Ik gok ergens late jaren 80. Het mineraalglas is wel een beetje af, dus mss eens oefenen met een pers en kijken of ik er een saffiertje in krijg.