Beste mensen ik ben nogal een liefhebber van duikers en ik heb er een paar op het oog.
Maar eeeeeh kiezen is soms moeilijk.
Ze zijn allemaal vanaf 200 meter waterdicht en automaat ETA 2824-2.
Man, da’s een bijna onmogelijke vraag om te beantwoorden, want het zijn stuk voor stuk schitterende horloges! (tu) Ik denk dat ik voor de Marathon zou gaan, want die vind ik gewoon het stoerst. Maar ik kan me ook moeiteloos vinden in de andere horloges die je laat zien.
De Zinex. De Steinhart is leuk maar die leren band hoort echt niet op een duiker. Maar eh al;s ik die prijs van de Zinex zie waarom spaar je dan niet door voor een Doxa Searambler?
Grappig hoe de meningen uiteenlopen. Uit dit rijtje zou ik vermoedelijk voor de Precista of de MKII gaan. Vind Orsa ook wel aardig alleen beetje aan de maat, is dat niets voor je?
De Zinex. De Steinhart is leuk maar die leren band
hoort echt niet op een duiker. Maar eh al;s ik die
prijs van de Zinex zie waarom spaar je dan niet
door voor een Doxa Searambler?
Ik wil in de prijsklasse blijven van max. 800/900 euro.
Zinex maakt trouwens zeer goede duikers.
Kijk hier maar even:
Grappig hoe de meningen uiteenlopen. Uit dit
rijtje zou ik vermoedelijk voor de Precista of de
MKII gaan. Vind Orsa ook wel aardig alleen beetje
aan de maat, is dat niets voor je?
fraaie Silver Surfer! Wist dat iemand op dit forum hem had alleen niet meer wie, maar dat ben jij dus:) Wees er zuinig op deze zie je niet al te vaak voorbij komen!
Allemaal erg mooi, maar ik zou zonder bij na te hoeven denken de Marathon nemen.
Ik ben bevooroordeeld, want ik heb er zelf ook een. Wel wat zwaarder dan de Seiko, maar hij is prettig om de pols.
Ik heb deze Marathon uitgekozen omdat:
1- De diepte werking is erg mooi, degelijke uitstraling,
2- Beproeft concept, dit merk heeft erg veel ervaring in het maken van MIL- horloges voor Amerikaanse defensie. Betrouwbaar dus, zeker betr. waterwerendheid.
3- In het donker een feest om de H3 tubes te zien gloeien. ( Bedenk wel dat na 25 jaar het meeste licht er wel uit is.)
4- Waarde vast
5- Zwitsers uurwerk
als ik tussen deze moest kiezen zou het de precista worden, al is de seiko ook altijd goed.
ik moest zelf ook al aan de eerder genoemde stowa denken die ook erg mooi is afgewerkt is en zeker waar voor je geld.
Mijn eerste keuze zou zijn de MKII Stingray. Ik vind dit een strak, mooi en ook duidelijk afleesbaar duikershorloge. Een goede tweede is de Steinhart. Deze duiker heeft een wel heel bijzonder fraaie wijzerplaat.