Duikers keuze welke?

tritium wijzers/wijzerplaat, ETA2824-2, géén datum, vaste “springbars” (hoe heten die dingen in het Nederlands eigenlijk??)

Maar goed, die vintage Lip die van de week voorbij kwam lijkt me ook een mooie kandidaat.

Kost een fractie van je budget (misschien geen ETA werkje), maar een zeer mooi exemplaar om eventueel op te laten knappen lijkt me.

leuke keuzes. Als je gaat voor 'n soort oer gevoel dan zou de Marathon een mooie aanvulling zijn met de Orsa. Qua design is de Zinex oppermachtig en favo en de MkII is natuurlijk een degelijke, beschaafde, dress-duiker. Al vindt ik dat jij ook een Monster moet kies ik voor de Zinex en de Marathon. Al mis ik ook de Stowa in je rijtje.

De Bezel van de Zeno doet me erg denken aan de Tissot Seastar 1000. Die staat overigens op nummer 1 van de wishlist. Ik ben erg gecharmeerd van de witte.

DE Zinex Nitrox is wel erg mooi of anders de Seiko ( is altijd goed)
Succes !

Het kiezen blijft het leukste onderdeel van het aankoopproces.

Is dat een originele Tissot band op die Tissot?

Is een mooie combi!

Harold Schreef:

Is dat een originele Tissot band op die Tissot?

Is een mooie combi!

Ik denk het niet maar dat maakt toch ook niet uit? Wanneer er geen merk op de vouwsluiting staat kan hij er imo gewoon op.

robbie409 Schreef:

Deze is geweldig zeg!!! Een Mod of is ie zo te koop? Waar waar waar??? :smiley:

Ik vind de Precista en de MKII erg mooi, maar ja, die zijn dan ook erg gebaseerd op de über-geile Fifty Fathoms. Wat dus ook weer een reden is om ze niet te nemen.

Ik vind de Marathon wel oké! Succes met je keuze…

Duikers zijn cool!!!

koop een sin u1 of een monster zit je altijd goed

Ik heb ook een Silver Surfer! :slight_smile: Verder ontopic: ik vind de Zinex van deze horloges het mooiste.

Groeten,

Stefan

Zinex is super, net als de OllechB)-B)-

bling

De Steinhart ziet er prachtig uit met de bruine band. Maar de Zinex Nitrox mag er ook wezen(tu)

Moeilijk Peter, ik weet het ook niet, de Marathon is ook mooi…

Gewoon ‘even’ allemaal passen, dan komt de goede vanzelf bovendrijven. O ja, dat gaat niet, we hebben het hier over duikers, niet?:smiley:

Puur esthetisch gezien vind ik de Stingray eigenlijk het mooist, maar puur functioneel (en prijs/kwaliteits-gewijs) zou ik de Seiko of de Marathon (voor z’n permanente luminantie en enkel daarom) kiezen.

Just my 2,5 cts,

Chris.

robbie409 Schreef:

http://lh4.ggpht.com/_LtV2rB_3riw/SgFWi2Pv3xI/AAAA
AAAAGIY/aC_6XOOZoNs/s800/BlauwMonster.JPG

bling

We hebben een W
We hebben een A
We hebben een U
We hebben een W

En dan te bedenken dat ik m’n Monster nog moet ontvangen… Deze is echt heel mooi Rob!

Ik vind de Marathon fantastisch mooi. Een stoere klok met een heel eigen smoel, niet in het minst door de bijzondere lichtbuisjes! Staat op mijn wishlist (tu).

De Steinhardt vind ik ook prachtig. De leren band is een aanvulling op het design van deze uitvoering. Als je er niet mee duikt, kan het prima.

Gr Ron

Nee, maakt zeker niet, maar ik vroeg het mezelf af.

Ik heb al meerdere keren met veel interesse naar de Seastar met witte wijzerplaat gekeken, maar nu na het zien van deze foto toch ook maar gekocht :slight_smile: Hopelijk is 'ie snel binnen.

Harold Schreef:

Nee, maakt zeker niet, maar ik vroeg het mezelf
af.

Ik heb al meerdere keren met veel interesse naar
de Seastar met witte wijzerplaat gekeken, maar nu
na het zien van deze foto toch ook maar gekocht :slight_smile:
Hopelijk is 'ie snel binnen.

Je hebt op basis van deze thread een Tissot gekocht? Cool!!

morse die buisjes zijn na een jaar of tien wel uitgebrand , maar we een hele mooie klok

2006 Schreef:

Beste mensen ik ben nogal een liefhebber van
duikers en ik heb er een paar op het oog.
Maar eeeeeh kiezen is soms moeilijk.
Ze zijn allemaal vanaf 200 meter waterdicht en
automaat ETA 2824-2.

Maar wat zou jullie keus zijn?

Duikers zijn ook absoluut mijn favoriete soort horloge.

Uiteraard heeft elk door jou voorgegeven horloge zijn eigen charmes en stoerheid (ik vind dat een duiker wel stoer hoort te zijn), maar wat me het meest opvalt en mij het meest aanspreekt, is de Zinex. Deze bevat een mooi mengsel tussen een DOXA en de (ook door dreski genoemde) Tissot Seastar.

Met een 2824-2 kan je sowieso ook niet de kwaliteitsplank misslaan!

Zelf hou ik erg van de duikers die naast zijnde een professioneel instrument ook kan dienen als een ‘sierraad’ onder een pak. Heb zelf een Aquaracer gehad en een Seamaster Prof, maar momenteel ben ik helemaal verzot op deze klok:

Succes met keizen!

Fijne posting! Leuk onderwerp. Om maar eens commentaar op wat horloges te geven: een Marathon betsellen zal niet meevallen, de leverancier wil(de?) niet buiten de USA leveren i.v.m. gestolen pakketjes. Misschien is dat nu anders. Een tijdje geleden mailde hij me dat…

Stingray50 kun je niet nieuw meer krijgen, is nu Stingray70. Is -uit eigen ervaring- een veel mooier horloge dan je op het plaatje kunt zien. De levertijd is erg lang.

Seiko Sumo: ook heel mooi. Is zwaar en oogt veel duurder dan hij is. Geweldig lumen. Lasbrillenkwaliteit, zeg maar.

Precista: de fabrikant (Eddie van TimeFactors) en ik liggen elkaar niet. Het is een h*fter. Veel horloges op zijn site zijn niet leverbaar. Als je een mailtje stuurt met de vraag wat hij dan wel heeft, krijg je een antwoord in de sfeer van “als het je niet bevalt, dan koop je toch wat anders.”

Zinex is mooi, maar ik vind 'm errug groot en duur. Hetzelfde geldt voor de Orsa Silver Surfer; ik het nummer 03, overigens. Zo’n groot horloge is wel mode!

De Steinhart en de O&W heb ik niet, kan ik ook niets zinnigs over zeggen.

Enne EddyC.: de Seiko met de oranje plongeurwijzers is niet te koop. :wink:

Als ik mezelf de vraag stel “Welk horloge zou je echt niet weg willen doen?”, dan is mijn antwoord de Stingray70. Het horloge is prachtig afgewerkt, loopt supernauwkeurig, is groot, maar niet te groot en het draagt heel fijn.

Wil je snel een mooie, goede klok, bestel dan een Sumo bij Rob.

Menno