de steinhart ziet er zeeeeer stoer uit neem de steinhart
Harold Schreef:
Nee, maakt zeker niet, maar ik vroeg het mezelf
af.Ik heb al meerdere keren met veel interesse naar
de Seastar met witte wijzerplaat gekeken, maar nu
na het zien van deze foto toch ook maar gekocht
Hopelijk is 'ie snel binnen.
Topper! Ik wil hem ook zo graag…
Ik zou sowieso een Sinn U1 doen! Die klok is subliem
Kopen dan! zou ik zeggen 
Wellicht dat je 'm hier voor weinig kan scoren:
http://cgi.ebay.com/NEW-TISSOT-25-JEWEL-AUTO-SEASTAR-1000-300M-T19-1-583-31_W0QQitemZ310140289629QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item4835cd425d&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1326|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
of
thieuster Schreef:
Enne EddyC.: de Seiko met de oranje
plongeurwijzers is niet te koop.
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt en ik weet genoeg… Ik vind het een super mooi horloge! Hebben jullie goed gedaan!
thieuster Schreef:
Fijne posting! Leuk onderwerp. Om maar eens
commentaar op wat horloges te geven: een Marathon
betsellen zal niet meevallen, de leverancier
wil(de?) niet buiten de USA leveren i.v.m.
gestolen pakketjes. Misschien is dat nu anders.
Een tijdje geleden mailde hij me dat…Stingray50 kun je niet nieuw meer krijgen, is nu
Stingray70. Is -uit eigen ervaring- een veel
mooier horloge dan je op het plaatje kunt zien. De
levertijd is erg lang.Seiko Sumo: ook heel mooi. Is zwaar en oogt veel
duurder dan hij is. Geweldig lumen.
Lasbrillenkwaliteit, zeg maar.Precista: de fabrikant (Eddie van TimeFactors) en
ik liggen elkaar niet. Het is een h*fter. Veel
horloges op zijn site zijn niet leverbaar. Als je
een mailtje stuurt met de vraag wat hij dan wel
heeft, krijg je een antwoord in de sfeer van “als
het je niet bevalt, dan koop je toch wat anders.”Zinex is mooi, maar ik vind 'm errug groot en
duur. Hetzelfde geldt voor de Orsa Silver Surfer;
ik het nummer 03, overigens. Zo’n groot horloge is
wel mode!De Steinhart en de O&W heb ik niet, kan ik ook
niets zinnigs over zeggen.Enne EddyC.: de Seiko met de oranje
plongeurwijzers is niet te koop.Als ik mezelf de vraag stel “Welk horloge zou je
echt niet weg willen doen?”, dan is mijn antwoord
de Stingray70. Het horloge is prachtig afgewerkt,
loopt supernauwkeurig, is groot, maar niet te
groot en het draagt heel fijn.Wil je snel een mooie, goede klok, bestel dan een
Sumo bij Rob.Menno
Hoi Menno,
Een Marathon kan je ook gewoon in Europa bestellen:
http://www.chronometer.net/wrist.htm
Een Stingray 50 hier:
http://www.gnomonwatches.com/MKIIStingray50Mod2c.html
Ik weet niet of je kan zeggen of de Zinex duur is dat kan je pas zeggen als je het horloge in je hand hebt,dan kan je namelijk pas een oordeel vellen.
Het is wel veel geld maar dat is wat anders dan duur 
Dat je de Marathon in EU kon kopen, wist ik niet. En ik vraag me af of je een Stingray zo makkelijk bij gnomonwatches kunt kopen: Bill Yao heeft al leveringsproblemen genoeg met de horloges die hij zelf aflevert aan klanten.
Bill hanteert de volgende getrapte uitlevering: eerste serie voor mensen die voor-intekenen, tweede serie voor de mensen die de eerste kans gemist hebben en de derde serie gaat naar dealers.
Hij heeft wel een serie standaardhorloges, maar die zijn minder nauwkeurig afgeregeld. Maar dat is nogal relatief: de horloges die Bill zelf aflevert, zijn in 6 posities gecalibreerd en lopen supernauwkeurig. De standaard-serie loopt natuurlijk ook heel erg goed. Anders zou Yao zijn naam er niet aan verbinden.
En Zinex blijft gewoon duur; linksom of rechtsom. Ik denk dat je bedoelt dat het wel een goede prijs-kwaliteitverhouding moet hebben om te kunnen zeggen of het duur is (en dan bedoel je, denk ik, te duur is). Dat heb ik in ieder geval niet bedoeld. Ik bedoel simpelweg: duur! Alle andere getoonde horloges zijn (een stuk) goedkoper.
Menno
Geen makkelijke keuze.
Persoonlijk zou ik voor de Zinex gaan.
Ik ben het echter wel eens met het feit dat deze wat aan de dure kant is.
Als alternatief wil ik nog 2 duikers toevoegen die prijstechnisch aantrekkelijker zijn:

Bezel is er in verschillende kleuren.
Succes met je keuze!
Gr,
Ron.
Zo bijvoorbeeld:

(al een stuk rustiger in deze uitvoering imho)
de Precista PRS-50…
Groet,
Arno.
ben benieuwd wat het gaat worden of hoe je erover denkt 
Jürgen Schreef:
De Steinhart en Zinex vind ik prachtig, maar het
liefst zou ik deze hebben;De Benarus Barracuda
http://i40.tinypic.com/yko4i.jpg
Die is ook erg mooi hoor (tu)
Beste forummers,
Bedankt voor het bekend maken van jullie keuze (tu)
Ik vind het allemaal mooie duikers en was benieuwd naar julllie keus.
Nou die weet ik nu!
Weinig mensen hebben voor de O&W gekozen (1x) deze is het goedkoopst van allemaal zon 225 euro zonder invoerrechten. De Seiko is denk ik kwalitatief 1 van de betere maar ik vind hem qua design achter blijven bij de rest. De Marathon is een geweldenaar, sterker nog ik viste achter het net want er stond 1 te koop van Watchout op DZVL. Maar hij was al in onderhandeling met een ander. De MKII heeft de mooiste wijzerplaat de combi van arabische cijfers en streepjesindexen is prachtig maar de rest van het horloge is niet robuust genoeg. De Precista vond ik altijd mooi maar haalt het niet tussen deze selectie bovendien heeft hij geen stalen band. Ik houd namelijk niet van rubber/leren banden. De Steinhart is erg mooi maar ik zou hem meteen op een Watchadoo zetten Steinhart zou ik zeker overwegen, de prijs zon 425 euro .
De Zinex is eigenlijk alles wat ik in een duiker zoek stoer, groot,stalen band, robuust kijk die groeven in die bezel eens daar kan alleen de Marathon aan tippen.
Komt nog bij dat hij ook nog een prachtige stalen band heeft en liefst tot 500 meter waterdicht.
Deze Zinex is mede ontworpen door een duiker.
http://www.zinexwatch.com/MANUFACTURING.html
Ze zijn met hun Trimex op een 2e plaats geeindigd na een Rolex Sea Dweller van de 40 horloges.
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=223823
Deze Trimex is overigens een stuk duurder dan de Nitrox van Zinex.
Mijn keuze zou zijn mede door jullie ingegeven:
1 Zinex Nitrox.
2 Marathon G Sar.
3 Steinhart.
Dus 1 van deze gaat het zeker worden!
Jullie keuze was:
1 Zinex 14x
2 Steinhart 9x
3 Marathon 6x
4 MKII / Seiko 4x
5 Precista 3x
6 Q&W 1x
prima keus, was niet mijn eerste maar kan er zeker mee leven 
mooie klok ook en als je er perse een stalenband op wilt is het in ieder geval al 1 van de mooiere
2006 Schreef:
Beste forummers,
De Seiko is denk ik kwalitatief 1 van de betere
maar ik vind hem qua design achter blijven bij de
rest.
Zinex, goede keuze!!!
Maar de Seiko achterblijven, dat moet ik toch een beetje bestrijden: 

vind je keuze logisch, Peter. De sumo is mooi maar ook wat aan de saaie kant én…de wijzers passen qua lume niet bij de cijfers. Waarom geen Marine Master? Dat is toch wel weer 'n stapje beter, toch? Maar de zinex is mooi, eigenzinnig, kleurrijk en maakt 'n statement qua design en uitstraling. Past wel bij je, denk ik! Heb je ook 'n stowa overwogen?
Kende de Zinex niet maar na wat specs te hebben doorgelezen zeker een interessant horloge. Staat er toevallig een te koop op watchuseek mocht je interesse hebben http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=262075
hharry Schreef:
Waarom geen Marine
Master? Dat is toch wel weer 'n stapje beter,
toch?
Jazeker!
Maar wel een stapje van 700/800 euro boven de Zinex.
Ik ben Rockefeller niet…