Duikers lunette met 15 minuten veel lume

Ik weet niet of het een naam heeft en zo ja, wat dat is. Maar ik bedoel dus een bezel waarvan de 1e 15 minuten veel meer lume heeft dan de rest van de bezel.

De 1e die ik er van ken (en heb) is de IWC Aquatimer.

Zelf heb ik ook een Steinhart Ocean 2 met een dergelijke bezel met veel lume op de 1e 15 minuten.

Nu zoek ik een vergelijkbaar waterdicht automatisch horloge met geschroefde kroon (of een Panerai beugel) en een duikers lunette met veel lume op de 1e 15 minuten, maar met de kleuren oranje en zwart (of heel donker grijs) erin verwerkt.
Aangezien niemand kan helpen met een custom lume job (Custom lume), hoop ik dat jullie me kunnen helpen met alternatieven.

Kwam toevallig door de post van @Phodebimos op het merk Revelot.
(Microbrands met stone dials - 11 van Phodebimos)

Die hebben een dergelijk horloge met oranje kleuren.

Weten jullie nog alternatieven, voordat ik een bestelling plaats?

4 likes

Er kwam afgelopen week een Quartz Timex voorbij die leek op de Aquatimer van IWC.

Ik weet alleen niet of de eerste 15 minuten gelumed zijn (kan ook gewoon een kleur verf zijn) en of die een schroefkroon hebben.

Niet echt oranje, maar wel in de richting.

Deze.

4 likes

Er bestaat ook een Deep Blue Ocean Diver met lume op de minute markers tussen de 0 en de 15, het is niet zo dat die hele sector lume heeft maar misschien voldoet dit ook aan je wensen? Horloge is overigens in verschillende kleuren beschikbaar, je kunt even rondkijken op de site.

1 like

Een oud model, de prometheus poseidon

6 likes

Denk niet meer dat ze nieuw te koop zijn: bulova accutron II, snorkel. Niet de eerste 15 minuten oranje, maar 20 minuten. Weet niet of er sprake is van meer lumen.
Ik heb zowel de eerste als 2e versie:

Edit: eerste minuten alleen ander kleurtje. Sorry.

3 likes

Zoals hierboven gepost de Timex Waterbury Dive
Maar dan de gevraagde kleur oranje in combinatie met blauw. Quartz, maar dan ben je wel voor €149 klaar :heavy_check_mark:

2 likes

Niet meer lume. Maar wel lume! En zo vaak zie je dat inderdaad niet op een duikers bezel.

Deze is het.

5 likes

Ball!

2 likes

Ik neem aan dat je zo iets bedoeld?
Ze mogen wel weg.
Als er iets voor je bij zit laat maar weten.
Ik heb er gewoon teveel.

2 likes

1 like

Bedankt voor de tip, maar zoek inderdaad iets waarvan de hele sector lume heeft.

Weet iemand of zo iets een benaming heeft?

1 like

Gaaf! Zo iets past zeker in mn straatje. Maar is de rest nou zwart of donkerblauw?

Bedankt vh aanbod, maar voldoet helaas niet aan wat ik zoek. De 1e 15 minuten moeten lume hebben.

En bedenk me net dat t n externe lunette hebben. Dus niet zoals de Aquatimer waar t in de kast zit.
Kan iemand helpen dit aan de begin post toe te voegen?

Ik heb een Seiko Solar Tuna (SNE498), die lume heeft op de eerste 15 minuten van de bezel insert. Verder uiteraard een lekker degelijke duiker. Die van mij is niet te koop, overigens.

5 likes

Is dit standaard door Seiko gedaan of customized? Ziet er iig gaaf uit.

1 like

Nee, de mijne werd zo geleverd door de dealert. Dus standaard.

1 like

Kijk anders eens naar de Signum Cuda. Mogelijk voldoet deze wel, ook al zit de lume op de eerste 20 minuten :grin:

1 like

Timex Waterbury :v: aka Aquatimer

3 likes

Bedankt voor de tip maar zoek liever iets met 15 minuten.

De seiko solar tuna’s van een paar jaar terug hebben dat allemaal. Ik heb de sne518 vorig jaar bij de Outlet in Roermond gekocht. Andere modellen zijn sne497, sne498, sne499.
Geen oranje, maar de sne499 komt wel in de buurt met blauw-rood.

Plaatjes van Monsterwatches: https://www.monsterwatches.nl/product/sne499/

1 like