Duikers onder druk - testen of niet?

Ah oke, mooi apparaat hoor! Wel geinig dat je dan nog een bonnetje eruit krijgt :yum:. Heb ook nog een bonnetje van m’n Vostok Anchar van een 30+ bar test.

Maar test je het horloge compleet of dien je dit zonder uurwerk te doen? Enkel met kroon?

Dit is een droog tester op lucht dus zonder water en kun je gewoon het complete horloge testen zonder risico.

2 likes

Wat kost zoiets?
Nog niet voor nu, maar wat later als ik gediplomeerd uurwerkhersteller ben.

Mooi ding ook

Edit;

Gevonden. Dat is heel wat uurwerkjes servicen om dat bedrag eruit te krijgen.

1 like

Als het over de Squale Matic gaat die je kortgeleden overgenomen hebt hier. Zou ik zeggen: Gewoon kroon goed dichtdraaien, en gaan met die banaan. Is uit 2017 zag ik in de advertentie, dus dat zit wel goed lijkt mij.

Als je echt serieus van plan bent om te gaan duiken, dan kan je een locatie zoeken die testen totaan de specs al las ik dat dat nog niet zo simpel is.

1 like

Mijn vostokjes zwemmen en duiken vaak. Warm water in bad tot koude water in Oostenrijk. Voor een paar euro heb ik een pakking set en gooi ik die erin bij twijfel

1 like

Thanks!

1 like

Na 30 jaar wordt het zowel uurwerktechnisch als qua pakkingen toch echt, echt even tijd.

Behoud van je spullen. Ik neem aan dat je ook geen 3 ton op een auto drukt zonder ooit naar de olie en de banden te kijken.

Valt reuze mee. De handleiding geeft aan welk onderhoud je dient te plegen (zowel bij auto’s als bij horloges) dus dan weet je wat je minimaal moet doen.

Bandenspanning niet bij houden? Sinds ik veel motor rijd doe ik dat ook meer op de auto. Op de motor ben je in potentie levensmoe als je niet op spanning rijdt, dus dan wordt het wat prominenter. :slight_smile:

Valt mee hoor, hier een of ander Chinees hommage dingetje wat het 2,5 kilometer uit hield.

4 likes

Voor zwemmen/strand, Gshock.

Mijn Hamilton fieldwatch 100m, beslaat al als ik in een fikse regenbui loop. Om gek van te worden.

1 like

Hoe oud is het horloge?
Duikers zijn gemaakt voor in het water, zou me geen zorgen maken, mits je hebt te maken met vintage zonder service-historie.

1 like

Ftfy

1 like

Hij is van 2017 en volgens mij altijd goed mee omgegaan.

Helaas is alles wat je nodig hebt als horlogemaker erg duur, maar goed je hebt het toch nodig als je het professioneel wilt aanpakken.

2 likes

Dan zit er toch wat vocht in het horloge.
Even ermee langs de horlogemaker, kast open, goed drogen en waterdicht testen dan zou het opgelost moeten zijn.

2 likes

waaaaat… :flushed::flushed::flushed: Seing is believing…

1 like

Ben zeer tevreden van het vorige model… Al is die display van de nieuwe wel aantrekkelijk. :wink:

Hebben wij een tools verslaving?

afbeelding

2 likes

Als je geen risico wilt lopen, gewoon testen. En dan zou ik het beperken tot 1 horloge dat je gebruikt op de dagen met kans op impact.

Zelf neem ik nooit een horloge mee naar strand / zee met al dat zand en zoute water. Enige uitzondering was een Swatch (met WR van slechts 3 bar), en nooit een probleem mee gehad. Maar dat was dan ook een verwaarloosbaar risico met die aanschafprijs.

1 like

Tijdens de regelmatige servicebeurt testen. Het gaat er voornamelijk om of die rubber/kunststof afdichtringen nog goed zijn ( o - ringen ) en ik zou met een 50 mtr WR ( of hoger ) horloge altijd gaan zwemmen.

En dat testen hoeft zeker geen € 20,- te kosten…

1 like

€20,- per week afschrijving (5 jaar). Wanneer je dit wekelijks een paar keer kunt verkopen en het dus extra facturabele uren inhoudt, dan kan het een prima investering zijn.

1 like

Als je het zo neerzet valt het wel mee… dank!

Voor mij gaat het echter hobbymatig worden. Maar misschien als ik wat groei loont het. Even noteren voor een later moment :grin:

1 like