Maar wel weer goed gekomen? Wat voor eerste hulp heb je toegepast?
Thank dit was t soort reactie waar ik naar op zoek was idd
Misschien is een vintage Elma waterdichtheidstester iets voor je, dan kun je zelf regelmatig even testenā¦
Goede suggestie! Ik ga eens op zoek.
Edit: deze staat te koop op MP (niet van Elma):
preciesā¦
geen EH anders dan de kroon uitgetrokken en weggelegd. Geen horlogezaak in de buurt later in NL bij AD gerepareerd.
Wat een deftig ding. Tot hoever kun jij testen?
Beetje afhankelijk van wat je er mee gaat doen, voor gewoon zwemmen is dat meestal afdoende maar wanneer je er echt mee gaat duiken zou ik altijd de pakking vervangen. Door de druk van de deksel vervormt de pakking waardoor deze alsnog kan gaan lekken als pakking en deksel niet op exact dezelfde plek op elkaar aansluiten. Het is me ook overkomen met de pakking van de pomp van de vaatwasser, just saying
Haha, okay okay, let me rephrase that, āis het aan te raden omā
Check even wat de garantie voorwaarden zeggen over waterschade, dat kan soms lelijk tegenvallen namelijk
Ik duik niet dieper dan een bord soep.
Anders, ik doe gewoon altijd alles ermee omdat al mijn horloges daar de specificaties voor hebben. En dat testen op waterdichtheid gebeurd bij service of batterijwissel.
10 Bar, droog testers gaan max. tot 10 bar.
Anders moet je een nat tester hebben bijv. een natator 125 die kan tot 125 bar.
Moet je wel even alle pakkingen vervangen, zou ik niet zo even een testje op goed geluk doen
Ik kom nog wel tot een flink bierglas, ik duik alleen in warm water en dat hebben we hier niet
Jouw horloge misschien wel jaā¦
Cool, dit wist ik niet!
De reden dat ik er niet mee ga zwemmen is eigenlijk dat ik mijn horloges te veel pamper. Ik draag ze zo goed als alleen als ik lekker niks fysieks hoef te doen en de tijd heb om echt te kunnen genieten van wat om mijn pols hangt. Ik vind mijn horloges prachtig en dat ze toevallig allemaal minimaal 200m kunnen hebben is leuk voor de lol. Voor zwemmen, klussen, etc, etc heb ik een G-shock maakt me geen zak uit horloge. Ik vind het eerlijk gezegd ook geen porum als ik in mijn zwembroek loop met een van mijn dikke duikers aan mijn pols. Op een wetsuit zou het denk ik een ander verhaal zijn. Maar die heb ik niet. Ik ben een beetje een wannabe duiker
Moest je weer voor het laatste nieuwe model gaan?
Helaas was oude model al geschrapt uit assortiment, is ook meteen een stuk duurder en maar eens afwachten hoe betrouwbaar het allemaal is op de lange termijn.
Dank voor de tip! Mogelijk dat ik dat doe, al ga ik af op mān juwelier. Zij zeiden, binnen de garantietermijn kun je gewoon zwemmen. Is er iets, dan valt het onder garantie. Daarna is (uiteraard) het advies om te servicen en/of testen alvorens het water in te gaan. Gezien die 300 meter (waterkolom) maak ik me weinig zorgen. Even badderen in het zwembad van een hotel of op het schip lijkt me niet zo heel spannend.