Duikers upgraden

Het is nog geen vrijdag.

Edit: see.

1 like

image

2 likes

Helemaal eens!
Ik weet nog wel een mooie SPB187 te koop, … klikkerdeklik. :sunglasses:

original

:beers:

Ik weet niet of deze al genoemd is;

Maar dan ben je voor 810 Euro helemaal de baas. Omdat je 'm ook wilt ‘afraggen’, have a blast zou ik zeggen !

2 likes

Op een kleine pols kan een duiker tot 48mm lug to lug nog net, vooral als je dan maar een -40mm kastbreedte hebt.

In dit geval 39mm op 48mm

36mm duiker vond ik net iets te klein.

De SPB187 met een lug-to-lug van 49mm is mij te groot, dat weet ik nu al.

De inspiratie oogst tot nu toe:

• De blauwe Certina, maar dat merk voelt toch wat meh meh op een of andere manier.
  • Een 40mm Seiko duiker proberen.
  • De Marathon is tof en wel een optie ja al ken ik dat merk niet zo.
  • De midsize Oris is tof, misschien is daar ook wel die zomerse lichtblauwe van, die staat me wel aan.
  • De Doxa is een iconisch merk maar mogelijk te groot met 42mm maar de Lug-to-Lug van 46 is wel okay.

Heeft iemand hier ervaring met Yema duikers? Die zie ik ook in 38 en 39mm nml. Alleen jammer dat die allemaal in t zwart zijn. Ik wil een kek kleurtje.

Wat al diverse forumleden zeggen, de Willard is klein en geen 13 in een dozijn, heel mooi en goed horloge, ik ben er heel tevreden over.:+1:

2 likes

Seiko shogun… hou je nog wat geld over.

2 likes

Waarom was het eerste waar ik aan dacht bij het topic; wil hij kieuwen? Beelden van waterworld kwamen in me op…

2 likes

De Shogun is tof maar te groot (44 x 50 mm). TS vraagt om een horloge van max 40 x 46 mm.

Misschien ook een idee. Wel 49mm lug to lug length, maar ik zou me er niet door laten afschrikken. Lijken korte lugs.

1 like

Haha grappig, ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij!

Wil ook een nieuwe Duiker kopen, maar zit ook met kleine polsen. 16,2mm omtrek, weet niet of ik dan ongeveer hetzelfde formaat heb als jij. Ook qua budget wat we willen uitgeven zitten we redelijk gelijk :wink:

Ik ben wel van mening dat dat de lug-to-lug afstand best wat groter mag zijn, als het horlogediameter maar niet te groot is. Ik vind persoonlijk dat een 40-41-42 mm horloge altijd een stuk slanker oogt dan een 43+ met wat kleinere lugs.

Volgende week heb ik een afspraak staan bij de juwelier om o.a. een Longines Hydroconquest (41mm) te passen, ook een Certina DS diver (38mm) probeer ik dan ff uit. De Longines heeft forse lugs, dus ben erg benieuwd hoe het zal staan.

Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!

1 like

Persoonlijk zou ik voor zo ongeveer elke Seiko SPB blabla gaan, maar de maat is bepalend.
Ook ik zat toen met de kwestie SKX-upgrade, en ben toen bij de 077 uitgekomen.
image

38 x een upgrade van een SKX, misschien zelfs 39 maar dat is voor iedereen anders.

En een ORIS, altijd goed. Misschien de kleine 65, of de Aquis 41/39 mm (al is die laatste een dikke kleine bol).
Meten = weten. Passen = euh plassen.

De SKX heb en draag ik nog steeds met veel plezier, maar vind het nog steeds een lelijk oubollig kreng.

4 likes

Aevig huldra, lug tot lug is 46mm en diameter is 42. Hoe wil je hem hebben?
images (6)

En hij komt helemaal uit Nederland, is ook een pluspunt :partying_face:

2 likes

Ja, kopers zat voor de huidige duikers. Dat zegt ook wat :face_with_raised_eyebrow::rofl: over mijn uitstekende smaak

1 like

HĂŠ! Waar ken ik dat horloge van?

Hoewel dit topic een maandje oud is wil ik toch iedereen die input heeft geleverd bedanken.

En dan vooral iedereen die Seiko SPB en Willard heeft geroepen. Ik vond deze eerst te groot als ik puur naar de maten keek maar bij het passen bleek vooral de SPB echt heel goed te zitten.

Het is welaan de max wat mijn pols kan hebben maar een duiker mag wel wat groter zijn.

De specs zijn perfect voor beater: 70 uur gangreserve, diashield coating, stalen bezel. En de afwerking en looks…wowwww super!

Dus hier is de duiker upgrade: de Seiko SPB147J1

excuses voor de wat beroerde foto, een NA met betere volgt nog wel een keer, eerst genieten!

8 likes