Duikersring

Naar aanleiding van deze post http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,284574 heb ik een vraagje voor de duikers onder ons:

Vinden jullie een interne of externe duikersring prettiger en waarom?

Andere gebruikers van de ring zijn ook van harte welkom.

Altijd een externe ring ivm makkelijker te gebruiken onder water.

Duikring kan op diverse manieren gebruikt worden dus daar hangt het ook een beetje vanaf!

De interne ring wordt versteld met een lullig klein knopje. Moet je eens proberen met je duikhandschoenen aan…

Ben het helemaal eens met hcptdg, een duikersring hoort makkelijk verstelbaar te zijn. Een interne ring is dat niet. Gelukkig duik ik op plekken waar geen handschoenen nodig zijn :slight_smile: Maar zo’n interne ring in water verstellen dat gaat geheid mis :frowning:

J

Ik duik bij 3 graden nog met dubbel natpak. Dan draag ik zelfs duik’wanten’ waar je helemaal niets mee kunt verstellen :slight_smile:

ik heb altijd zoiets van dat gevoelsmatig de ring er buiten op moet zitten … en de binnen ringen meer als luxe wordt gebruikt voor de horloge liefhebbers.

ik heb ontzag voor je Hans, duiken met die temperaturen (tu)

+1 Hans, petje af hoor om die temperaturen te duiken, ik zou allang een droogpak hebben aangeschaft;)
Duikring hoort dus idd gewoon aan de buitenkant te zitten, overigens gebruiken de echt fanatieke duikers toch een duikcomputer of horloge waar die functie op zit dussss, hieronder wat ik gebruik, helaas nog niet zo vaak maar hopelijk komt dat nog (foto is van verkoper)

Respect

Naast mijn duikcomputer gebruik ook deze vaak:

en deze soms…

en deze nooit :smiley:

sorcees Schreef:

Respect

Niet nodig: hoge bloeddruk helpt :slight_smile:

Hans, hoe was die test met de alpha af gelopen ?
ik kon het topic niet meer vinden, en ben wel benieuwd :slight_smile:

hier staat wat meer Joost, http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,185255,198366#msg-198366

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,262131,262218#msg-262218

Heeft de 30 meter test goed doorstaan.

hans

Ik ben geen duiker, dus het maakt voor mij weinig uit.
Echter denk ik dat echte duikers een stuk meer hebben aan een makkelijk draaibare ring, dan aan eentje die ze moeten verzetten middels de kroon.
Vind persoonlijk een externe duikersring er wat stoerder uitzien, het heeft wel wat.

volgens mij weten de meeste niet eens hoe een duikring werkt. Meeste vermoeden dat je ermee kan bepalen wanneer je lucht op is. :slight_smile:

Bidle Schreef:

volgens mij weten de meeste niet eens hoe een
duikring werkt. Meeste vermoeden dat je ermee kan
bepalen wanneer je lucht op is. :slight_smile:

Daar heb je geen horloge voor nodig. Dat merk je snel genoeg :).

Daarom duik ik ook altijd alleen nog maar met een horloge met duikring (extern) die TWEE kanten op gedraaid kan worden; dan kun je de hoeveelheid lucht weer ‘opdraaien’ als je krap komt te zitten… :+

Samedi Schreef:

Daarom duik ik ook altijd alleen nog maar met een
horloge met duikring (extern) die TWEE kanten op
gedraaid kan worden; dan kun je de hoeveelheid
lucht weer ‘opdraaien’ als je krap komt te
zitten… :+

(tu) :smiley:

Samedi Schreef:

Daarom duik ik ook altijd alleen nog maar met een
horloge met duikring (extern) die TWEE kanten op
gedraaid kan worden; dan kun je de hoeveelheid
lucht weer ‘opdraaien’ als je krap komt te
zitten… :+

Kijk dat is logica! (tu)

Altijd gedacht dat dat ding voor de tijdsduur van het koken van een eitje was.

Maar eh even serieus ik ben ook zo een noob die denkt dat het is om de tijdsduur van je duik in de gaten te houden. Heeft het nog meer functies dan?

Ik zelf ben een echte desk-diver. :wink: