Duikhorloge advies gevraagd .

Beste forum leden ik ben van plan om dit jaar een mooie duiker erbij te kopen tot zo ongeveer 800 euro .
Verder wel een automaat ,geen Seiko (heb ik er al 1 van )
tussen de 40 en 44 mm.
En ook niet echt homages, moet wel een beetje eigen gezicht hebben.
wat vinden jullie ?
Een nieuwe zoals deze
Blijk ik dus net een foto van 't oude model te hebben geplaatst :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dit is dus 't nieuwe model
2be2fea4124293dbbba1c2dba0cc01d3b3140704_1_497x500
Of gaan voor een mooie gebruikte Oris Aquis .
Als jullie verder nog leuke sugesties hebben hoor ik dit graag.
De hoofdvraag is dus eigenlijk een nieuwe of voor dat zelfde geld een tweedehands. Of nog paar maanden doorsparen en budget verhogen tot €1200,-:grin:

1 like

Misschien een Steinhart?
Hebben wel een aantal toffe taucheruhren.

Binnen je budget kan je zo’n mooie premium titanium GMT krijgen🤤

Linkje naar de duikers:
https://www.steinhartwatches.de/de/taucheruhren.html

Wat je daar laat zien is geen nieuwe maar een vintage DS…:thinking::wink:

4 likes

Ik zou voor een Oris gaan.
In mijn ogen een ondergewaardeerde klok.

2 likes

Certina heeft deze opnieuw uitgebracht, heb ik misschien een plaatje van het oude model van 't net geplukt :pensive:

1 like

Klopt, dit is inderdaad de oude. :wink:

1 like

Steinhart dus absoluut niet en al helemaal niet voor 800 euro :stuck_out_tongue_winking_eye:.
Ik zou voor een Oris Aquis tweedehands gaan of een Seiko SPB051 of SPB077, maar je geeft aan geen Seiko te willen. :slightly_smiling_face:

Er stond laatst ook een mooie Tag Heuer Aquaracer Automatic voor 975 euro op. Was een koopje als je bedenkt dat die nieuwprijs 2400 euro was.

3 likes

Squale 1521, Oris 65 , Halios Seaforth?

4 likes

thumb_images_1024/Users/tedschopman1/Pictures/Photos Library.photoslibrary/Thumbnails/2018/12/12/20181212-132354/+k99wMeCQa6NCGUtH5Jzig/thumb_images_1024.jpg

Iets heel anders, maar ik vind m prachtig. En ruim onder de 800 euro. Voor in het water moet er wel een andere band op uiteraard.

2 likes

Die Tag heb ik gezien :heart_eyes:net iets boven budget :+1:
Ik zoek dus inderdaad iets met meer een eigen gezicht, ben niet zo’n fan van homages

Die Halios :heart_eyes:

1 like

De Seiko’s en de Oris hebben een eigen gezicht toch? Vallen zeker niet onder de categorie hommage. :sweat_smile:

Wat vind je hiervan?
image

6 likes
1 like

De Halios is inderdaad een originele en erg mooie optie!

Ook mooi👍

Nee dat zijn geen homages, alleen wil ik geen Seiko omdat ik er daar al 1 van heb de SKX
En dus wel juist een Aquis maar dan moet dat dus een tweedehands worden

2 likes

Borealis had ik nog nooit van gehoord, die site ga ik ook eens goed bekijken thanks👍

Is helaas geen automaat

Christopher ward C60:

Of C65:

4 likes