Nee joh Bugs, maar ging er echt altijd vanuit dat een horloge met 20 atm een duiker is.
Wanneer mag je een horloge een duiker noemen dat wil ik gewoon graag weten, niet dat ik duik hoor. Kom niet verder dan 3 meter
Hoi , het maakt natuurlijk niet veel uit , allemaal mooie horloges hoor maar een duiker moet toch minimaal een duikbezel hebben.
Hoi pasd, dan moeten er een paar foto’s uit. Dat kan ik niet doen maar jij wel.
Dus de Panerai-Orient King-Ocean7 en de Breitling mogen eruit wat mij betreft, weer wat geleerd Ga wel met de duikfles van Citizen onder de douche staan en dan dromen dat ik diepzee duik
niet te heet douchen he , is niet goed voor je pakkingen
Nee joh, warm douchen. Een koude douche krijg ik al vaak van mijn vrouw
Om een horloge een “echt” duikhorloge te mogen noemen moet het minimaal voldoen aan de eisen die gesteld zijn in de ISO6425.
Dat is een verzameling voor waterdichtheid (minimaal 100 meter), afleesbaarheid, temperatuur, magnetisme, chemische en schokbestendigheid etc.
Dat Rolex en Omega (en andere zwitsers) officieel niet voldoen aan die ISO eis, komt omdat die zelf een eigen strenge testprocedure hebben en die bedrijven gaan echt niet met de goede naam die ze hebben lopen rommelen, dus ook daar hoef je je niet druk om te maken, dat zit wel goed.
En zo word ik wijzer en wijzer, maar druk maak ik mij niet hoor. Leuke contacten hier via het forum.
Ik heb even die link van ISO6425 gelezen op wikipedia. Wel duidelijk, maar de term duikhorloge kan dus op verschillende manieren uitgelegd worden. Goed verhaal en leerzaam
Volgens mij is er geen enkel argument voor om die Breitling onder de duikers te scharen. Ik zou hem niet eens onder de kraam durven te houden. Dat raad Breitling trouwens zelf ook af.