Mooie collectie en niet merkvast
Is dit je NA?
Die Baltic blijf ik gaaf vinden, elke keer als ik deze zie
Ik twijfel nog tussen de blauwe en zwarte variant. Heb een lichte voorkeur voor blauw
daar moet ik eerst een goed duikertje voor aanschaffen voordat ik zo diep kan duiken. Aan de Franse zijde of meer richting the Brexit opgedoken?
Prachtig horloge Marco ik zou ook voor de blauwe gaan
Franse zijde uiteraard. Straks moet ik nog invoerkosten of extra BTW betalen voor mijn vondst
Oeh, hier verschillen de meningen heel erg over. Ik zou mijn 30m rated horloge nooit omdoen als ik 30m diep ga duiken (das heulheul diep )
helemaal gelijk. Beste visplek voor horloges.
Hij is daar wel op getest.
Je bedoeld dat er alternatieve feiten zijn, zoals dat een schroefkroon op een horloge noodzakelijk om er überhaupt mee te kunnen zwemmen of dat een horloge met 30m WR niet tegen een spatie water zou kunnen.
Ik geloof in de feiten van de fabriek/horloge makers.
Nope, hij is getest op druk onder ideale omstandigheden. Horloges met een rating van 30 of 50 meter zijn zeker niet gemaakt om mee te zwemmen laat staan om te duiken tot 30 of 50 meter! Een van de grootste misvattingen van veel beginnende horlogeverzamelaars/eigenaren.
Denk dat Omega en andere fabrikanten geen beginnende horloge verzamelaars/eigenaren zijn. Zij staan achter hun producten/testen. Wat gebeurt er volgens jou tijdens het zwemmen dat de druk meer wordt dan 3 bar?
Btw, ik beschouw een certified watchmaker en de productmakers meer expert dan iemand van C&C.
Ps hoe komt een horloge waar de schroefkroon niet vastgeschroefd is dan door de WR test:
Hier ook eens een plaatje posten.
De naam Amphibia wijst tenslotte toch op een zekere nautische liefde
Daar gaat het niet om, het is algemeen bekend onder horlogekenners dat 30m WR rating niet betekent dat je ermee kunt zwemmen, laat staan duiken tot 30m. Ik zou er zelfs niet mee onder de douche durven….Water Resistant is niet hetzelfde als WaterProof etc…
Ik zou me even inlezen voordat je gaat met een 30m horloge
Of ben ik nu te belerend?