Duikhorloges only (Deel 1)

Ach, als ik dan toch op, pak hem beet, 4500 meter diepte zit weet ik liever zeker dat het horloge niet gaat lekken. Zo zonde.
Vermoedelijk is dan bij mij de fut er wel uitgedrukt om me druk te maken om een verschoven bezel.
:sweat_smile:

2 likes

Als ik een horloge wou hebben die nog dieper kon had ik dat wel gedaan…ben DIK tevreden met mijn Ploprof en het unieke ontwerp🍻

5 likes

De seiko Emperor Tuna 1000m is getest tot 4200m, toen liep het horloge niet meer omdat door de geweldige druk zover ingedrukt werd dat het glas de wijzers raakte.
Het horloge was overigens niet kapot, de quartz tuna bleef hangen bij 3200m, filmpje hiervan staat op YouTube.:grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Haha leuk, wist ik niet. Zal de filmpjes eens opzoeken

1 like

Uiteraard! Iedereen koopt wat hij leuk, mooi, goed, etc. vindt.

Lees mijn opmerkingen vooral met een kwinkslag.

1 like

Op een frans forum heb ik ooit de foto gevonden waarbij het eindresultaat duidelijk te zien is met die dieptetest van de tunas.
Op 5500 meter is bij beide het glas gebarsten. En dat voor een 1000m rating, 1250m testdiepte en voor een redelijke prijs te koop.
Linkje naar een vorig draadje:

4 likes

Ook gezien dat filmpje. :+1:

Op een gegeven moment zie je de druk een deuk in de achterkant van de kast naar binnen drukt bij die tuna die andersom gemonteerd was.

2 likes

Eigenlijk ongelooflijk dat een kolom water van 4 kilometer zomaar een stalen of titanium kast kan indrukken, overigens is mijn James Cameron ook 25% boven de 3900m getest wat er op de dial staat, maar een Tuna doet bijna hetzelfde voor een fractie van de prijs en zonder helium ventiel, dat is pas techniek :+1::+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

7 likes

Mooie plaat dit !

2 likes

Kan dat wel :roll_eyes: een duiker op leer ?


Ach voor vandaag staat het best leuk :upside_down_face:

11 likes


Liever op staal is storm vast.

16 likes

14 likes

Na mijn andere 42 en 44 mm duikers is dit mijn eerste 39 mm

Zit supercomfortabel en ook de looks bevallen me wel. :slight_smile:

14 likes

Mooi horloge en je kunt ‘m prima hebben :+1:

1 like

13 likes


Voor mij de enige echte duiker van Panerai zo mooi.
Gaat nooit meer weg natuurlijk.

16 likes

13 likes

11 likes

12 likes