Bonjourno. Het moment is daar gekomen. Ik ben mijn goedkope Action pincetten helemaal zat. Nu wil ik twee Dumonts aanschaffen. Een normale en een kromme.
Nu heb ik 2 vragen.
Welke nummers raden jullie aan?
Welke serie kan ik het beste aanschaffen? Per nummer heb je ook veel verschillende soorten. Zie foto
Je hebt voor het fijne werk sowieso een no. 3 nodig. Ik gebruik ook vaak een soortgelijke titanium pincet van CousinsUK; maar daar zijn de tips minder puntig van. Wel makkelijk zelf bij te punten, dat dan weer wel. Maar als het echt precies moet pak ik de Dumont. Heb ook een no. 2 van Dumont. Kromme pincetten gebruik ik niet, heb wel 2 stuks no. 6 Dumonts. Daar heb je er altijd 2 van nodig, als je aan spiralen werkt.
Titanium hadden ze bij Dumont in 2007 nog niet. Sowieso alles anti-magnetisch, maar dat is tegenwoordig ook de norm in staal. Die no. 6 hebben ze denk ik ook niet in titanium. De punten zouden dan te snel slijten. Dat titanium zo veel zachter is, heeft dan wel weer voordelen bij het hanteren van krasgevoelige delen als bruggen en kloven.
Ik gebruik wel kromme pincetten, maar enkel om balansveren te plooien. Ik gebruik geen pincetten van Dumont. Ooit eens een tip gekregen om pincetten te gebruiken die ze ook in de beauy industrie gebruiken……… bevallen me goed. Maar goed, ik ben dan ook maar een hobbymatige “prutser”
Misschien ook ooit eens een Dumont proberen.