Combi maken … bewapend in een snelle auto je dure horloge dragen
Zeker wel herkenbaar … ivm woon werk afstand heb ik vrij lang zuinige auto’s gereden.
Nu werk ik dicht bij huis is de tijd van een beetje slurp bak niet meer grappig en te betalen
Schietsport intussen mee gestopt, vanwege aanhoudende schouder klachten … maar gezien de belachelijke munitie prijzen vind ik het ook wel best
Als ik een “duur” horloge draag neem ik altijd m’n waakhond mee … probleem opgelost
In de jaren 90 kocht ik een gouden IWC Portofino Ultraflach met een uurwerkje met een hoogte van 1,85mm. Een prachtig klokje maar zo fragiel dat het eigenlijk niet draagbaar was. Deze safe-queen destijds ingeruild op een Submariner 16610.
Als je zo gaat redeneren; een mechanisch horloge ook niet wijkt op zijn minst seconden per dag af, aantal HAQ uitgezonderd. Je hebt je telefoon… Beetje dezelfde romantiek als een elektrische auto.
Als proof of “hoe gek kun je het maken” vind ik het heel geslaagd, en ook wel mooi, maar dan meer als industriële kunst dan met enig praktisch nut gezien de loupe en het torque bitje dat er ervoor nodig hebt. Het zou ook mooi met NFC en C-card kunnen combineren denk ik ?
Platinum American Express
Wel spijtig te horen van de schouderproblemen. Helaas begint mijn lichaam ook de tol te eisen van een nogal wild leven.
M’n nieuwe hobby; whisky, helpt ook niet echt😉
Ik jaag er alleen al zo’n 5000 stuks 9mm doorheen per jaar (naast diverse andere calibers), dus ik zie dat munitie-bonnetje ook steeds grotere gaten slaan in mijn hobby potje maar ik ga wel gewoon stug door.
Gelukkig heb ik een mooie tijd met auto’s gehad (waaronder 17 jaar met diverse 911’s op de weg en op het circuit), dus ik mag echt niet klagen (al doe ik dat als Nederlander graag).
Voor mijn zoon, die nu eindelijk goed gaat verdienen en horlogegek, ook autogek is, is het een ander verhaal. Normaal zou hij een BMW 3-serie als bedrijfsauto mogen en willen kiezen na zijn recente promotie, maar nu mag hij slechts kiezen uit van die electrische hundi wundi bakken, omdat het accountantskantoor waarvoor hij werkt het braafste jongetje van de klas wil zijn.
De leukere electrische auto’s zijn dan weer te prijzig.
Ach, er blijft altijd wat te zeuren, terwijl we het nog steeds prima hebben.
anderen hebben amper geld voor de boodschappen, en dan worden problemen opeens echte problemen…
en dan dus de Piaget Altiplano Ultimate Concept (2018/2020): 2.00 mm
dus de wedren om het dunste horloge is zo’ beetje uitgvochten door Piaget en Bulgari
en dan pakt Richard Mille uit met het dunste ontwerp, in samenwerking met Audemars Piguet weliswaar.