Ik was aan het rondkijken voor het dunste mechanische horloge ter wereld anno 2023 en merkte een heftige competitie op om het dunste horloge ter wereld te produceren. Richard mille op nummer 1, slechte 1,75mm dik. Moet er wel bij zeggen dat uurwerk ook direct de plaat is. Maar erg knap gedaan!
Ik heb toevallig een extreem dun mechanisch horloge en meten is weten! Slechts 3,2 mm dik. Misschien moet ik die website maar even op de hoogte stellen dat ik de derde plaats heb overtroffen:grimacing:
Ik dacht dat ik een erg dun horloge had, maar kom niet verder dan 6.5mm… Dan doe ik niet echt mee vermoed ik. Uurwerk van 2.55mm wellicht wat meer kans
Vermoedelijk heeft die hetzelfde uurwerk als in enkele versies van de Midas. Ultradunne handopwinders en familie van de mijne… Piaget 640 uit mijn geheugen, afgewerkt door Rolex zelf
Yep een Rolex caliber 650, zelfde als de 175 van patek Philippe. Elke Rolex die ik met dit uurwerk tegen komt is plus 5mm… Op dit model hebben ze echt hun best gedaan om een zo dun mogelijke kast om het 1,8mm hoog uurwerk te bouwen.