Dure horloges

Beste,

Zijn er zoveel meer dure/dere horloges dan voorheen hier op HF?
Of, lette ik er in het begin niet zo op.

Kortom, heeft het horloge park hier op HF in korte tijd
een hogere vlucht genomen?

Ik noem bijv. de grote intocht van de speedy’s

Graag hierover uw mening.

Grt.

2 likes

Nee, valt mee

Wanneer is een horloge duur?

4 likes

Geen idee, maar sinds ik me verdiep in horloges vind ik steeds meer mechanische horloges bij de plaatselijke juweliers… Voor mij heeft t te maken met interesse gok ik zo…

Geen idee, een Richard Mille van EUR 10.000 is goedkoop, en een Invicta van EUR 250 duur.

15 likes

Is een kwestie van focus denk ik. Als je een Dacia Logan wilt gaan kopen (om wat voor een reden dan ook) zul je zien dat je ze ineens veel meer ziet rijden overal…

Oke, om meerdere redenen een slecht voorbeeld…

7 likes

Als hij meer dan 2x de helft kost is mijn vuistregel…

3 likes

Mijn Omega’s zijn niet duur, ze zijn waardevol :wink:

8 likes

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik geloof niet dat ik de enige ben die wat werkeloos spaargeld op een leuke manier heb ingezet het laatste jaar.

3 likes

Op zich zou je gelijk kunnen hebben, maar zolang je hier nog genoeg diversiteit hebt is het toch geen probleem?

Ik focus me op alle segmenten zover mijn vrije tijd dat toelaat. In alle segmenten zitten parels en floppers (ja, ook 5000+ categorie) in zin van kwaliteit en design. Iets dat helaas nog steeds niet altijd erkent wordt.

Het staat je altijd vrij om zelf een nieuw topic te starten op Horlogeforum.nl. Zo kun je wellicht eens beter polsen?

Het is al gezegd, maar ik onderstreep het graag: wat is voor jou waardevol?

Daar zijn er minder van volgens mij. Dan neemt het aantal dure horloges eerder af :sunglasses:

2 likes

Ik denk dat het eerder is dat mensen hier zien dat het helemaal niet “abnormaal” is om een aanzienlijk bedrag uit te geven aan een horloge. Hier is het redelijk geacepteerd om een horloge van 3000€ te hebben, terwijl als ik dat aan mijn vrienden zo vertel ik voor zot verklaard word…

Dat zorgt er misschien voor dat mensen sneller de stap naar een duurdere horloge durven zetten.

4 likes

Wellicht kijkt men meer naar duurdere horloges nu de economie weer aantrekt en de spaarpot weer voor duurdere horloges aangewend kan worden.

Ik denk dat ook veel mensen de keuze maken om te upscalen. Ik twijfel daar zelf ook steeds vaker over, maar ik vind het moeilijk om voor één horloge meer uit te geven dan mijn bruto maandsalaris.

1 like

Dat hangt er vooral van af hoeveel horloges je wilt hebben (en dragen).

2 likes

het maximale aantal horloges dat je kunt bezitten is N -1 , waar N de reden is waar tot scheiding wordt overgegaan :wink:

26 likes

Dit dus! Ik vind verzamelingen prachtig. Maar onnodig lastig om elke dag een keuze te moeten maken. 2 of 3 max. Dan kun je het misschien beter accepteren qua hoge bedragen.

1 like

Ik denk dat dit ook komt door het duurder worden van veel vintage duikers, gmts, worldtimers etc.

Die prijzen doen al drie jaar knettergek en dat zet door. Veel is dus ook duur geworden.

Ik kijk alleen maar naar dure horloges met het idee dat ik er nooit één zal kopen :smile:

Dure horloges verdien je vanzelf weer terug. Geen box 3 heffing en bij de juiste merken en modellen beperkte afschrijving… misschien verdien je er zelfs wel wat aan op de langere termijn. onderhoudskosten doen je voordeel helaas dan weer teniet gaan;)