Dure horloges

Waarom zou ik een Dacia Logan willen kopen?

Waarom worden ze überhaubt gemaakt…

Misschien omdat iemand een Dacia logan zo kan betalen
en zich daarna niet uit de naad hoeft te werken om z’n BMW af te lossen
en lekker thuis kan blijven i.p.v. langer op kantoor te moeten buffelen :wink:

3 likes

Bovendien houden mensen zo geld over om een mooi horloge te kopen. :blush:

Je schaft iets aan wat binnen je inkomensgrens past, iemand met een modaal inkomen zou je zelden zien met een horloge van 10k +
Duur is nogal een relatief begrip, Op dit moment zie je op het forum vooral twee uiterste net zoals je dat op andere fronten ziet

Een Dacia koop je alleen als je niks om auto’s geeft en liever niet met de fiets gaat.

On-topic:
Ik vind inderdaad dat duur relatief is. je hebt goede horloges in alle prijsklasse en de meeste zie ik hier regelematig passeren. En misschien nu de economie aantrekt er meer mensen denken aan een upgrade.

Heeft ook veel te maken met de lage rente, zeker ook wat mij betreft, ik koop liever beetje waardevaste horloges van mijn spaargeld dan dat het staat te verpieteren tegen een half procent rente en 1.2% vermogensrendementsheffing. Zelfde zie je gebeuren bij klassieke auto’s, kunst en andere “waardevaste” beleggingen. En op deze manier heb ik echt lol van mijn spaargeld.

Heb je investeringsadviezen dan?

Welke horloges moet ik kopen die de waarde behouden?

Ene merk schrijft meer af dan het andere merk, adviezen geef ik al helemaal niet, koop wat je mooi vindt en enigszins met een beetje handigheid. Nieuw bij een AD kopen is vast een beleving maar je staat wel vast 10% achter. Anyway, vraag was waarom het lijkt dat er meer dure horloges zijn. Lage rente is in mijn optiek een van de redenen.

1 like

Een Rolex houdt altijd waarde, maar uiteindelijk gaat het om het plezier van het dragen. Zonde om horloges weg te leggen in kluizen.

1 like

Als ie zijn prijs niet waard is. Weinig voor veel zeg maar.

1 like

Dan kan ik stellen dat alle horloges duurder dan één van de Hema te duur zijn. Geven allemaal niet meer dan de tijd aan :joy:

…en zodra je dit post vanaf je mobiel, ontkracht je zelfs die stelling…:slight_smile:

Horloges…pfffffff…zóooooo 2016…

1 like

Het oog wil ook wat. Draagcomfort. Status. Gebakken lucht. Marketing. Oh wacht, da’s hetzelfde.

4 likes

Op m’n mobieltje kan ik je antwoorden. Da’s toch ook wat waard :grinning:

Wat is gebakken lucht je waard? Voor sommigen hier heel wat. O wacht …

2 likes

Selectieve perceptie bedoel je. En daar heb je volgens mij wel gelijk in.

1 like

Priceless :joy:

1 like

je ziet dat ook wel met andere trends. Soms is er een maand meer de focus op duikers, op een bepaald merk, of chrono’s enz. Als iemand een mooi duur horloge op het forum inbrengt met een blij, leuk, trots of interessant verhaal heeft dat zo zijn wervend effect op anderen die gezegend zijn met hun kostbare bezit. Over twee weken kan het wel meer gaan om russen of zoiets.